افت محسوس دما در آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی بیانگر افت ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان در پایان هفته جاری است.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی توام با برف و باران در استان از روز چهارشنبه هفته جاری است که به دنبال آن از روز جمعه ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی رخ می‌دهد.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر و مهاباد با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان و دمای شهر ارومیه ینز بین مثبت ۶ و منفی سه درجه در نوسان بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مخاطره ناشی از بارش برف و باران و مه آلودگی برای کل استان پیش بینی شده و در جاده‌های کوهستانی همراه با کولاک برف، لغزندگی جاده ها، یخبندان، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

صابری گفت: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، آماده باش نیرو‌های راهداری برای برف زدایی و برف روبی، رعایت نکات ایمنی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی در این زمینه توصیه می‌شود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.