چهار هزار و ۵۳۰ دادخواست کارگری در لرستان رسیدگی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: چهار هزار و ۵۳۰ دادخواست کارگری امسال در مراجع حل اختلاف و هیات‌های تشخیص این اداره کل رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های دولت است که به منظور رفع تنش در واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

او ادامه داد: چهارهزار و ۲۵۰ دادخواست کارگران امسال به ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع و از این تعداد ۲ هزار و ۵۰ مورد معادل ۶۲ درصد، به صورت سازشی حل و فصل شده است.

اوافزود: در مجموع چهار هزار و ۵۳۰ رای از پرونده‌های تشکیل شده امسال و سال گذشته منجر به صدور رای شده است.

آشتاب اظهار داشت: حل و فصل سازشی دادخواست‌ها باعث امکان همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات می‌شود.

او گفت: مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی، تشکیل شده اند و اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸هیات تشخیص و ۱۰ هیات حل اختلاف در این خصوص فعالیت می‌کند.

او افزود: راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و تسهیل‌گری و شفافیت است و در صرفه‌جویی وقت و هزینه کارگر و کارفرما نقش موثری دارد که ۹ هزار ۷۰۰ کارگر و کارفرمای استان در این سامانه ثبت نام و احراز هویت شده اند.

آشتاب تصریح کرد: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار شامل بازرسی، تشکلات کارگری و کارفرمایی، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار