معاون وزیر صمت در کرمانشاه:

۱۰ هزار واحد راکد در کشور وجود دارد

مهدی صادقی‌نیارکی گفت:از ۱۰ هزار واحد راکد در کشور ، ۵۵ واحد سهم استان کرمانشاه است که تاکنون ۲۲ واحد معدنی و ۲۸ واحد صنعتی فعال شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی صادقی‌نیارکی معاون وزیر صمت امروز (۲ دی) در مراسم افتتاح کارخانه قوطی سازی سینا کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه راکد در کشور وجود دارد که امسال ۲۰۰۰ واحد به چرخه تولید بازمی‌گردد و ۵۵ واحد سهم استان کرمانشاه است که تاکنون ۲۲ واحد معدنی و ۲۸ واحد صنعتی فعال شده است.

او افزود: تا پایان سال ۱۱ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی نیارکی گفت:  با بیان اینکه مطالعات اولیه کارخانه قوطی‌سازی از سال ۸۷ آغاز شده است بیان کرد: این طرح اکنون به دست متخصصان و مهندسان داخلی به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه کارخانه قوطی‌سازی سینا از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است تصریح کرد: سه طرح دیگر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که بی‌اتانول یکی از این طرح‌ها است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار پروژه ملی نهضت داخلی در وزارت صمت راه‌اندازی شد گفت: براساس این طرح طی یک برنامه سه ساله ۸ میلیارد دلار از ۲۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی کشور به ساخت داخل تبدیل می‌شود.

معاون صنایع وزارت صمت افزود: سهم کرمانشاه از این نهضت برای سال ۹۹ حدود ۵۰ میلیون دلار است که ۱۲۰ میلیون دلار یعنی بالاتر از برنامه محقق شده است.

صادقی با بیان اینکه ارزش کارخانه قوطی‌سازی با قیمت‌های جاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: در هفت ماه گذشته نه‌تن‌ها واردات این محصول انجام نشده بلکه صادرات از نظر وزنی ۱۲ درصد رشد یافته و این میزان ۷ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

او گفت: واردات قوطی ممنوع می‌شود، در سال ۹۷ این کالا ۲۲ میلیون دلار و در سال گذشته یک میلیون دلار وارد شده است که سال گذشته نیازی نبود.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.