توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه عمار

از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۱ هزار بسته معیشتی طی ۷ مرحله میان نیازمندان توسط قرارگاه عمار تهیه و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های قرارگاه عمار در ایام شیوع کرونا پرداخت و گفت: این قرارگاه از سال ۹۳ به‌منظور خدمت به قشر محروم جامعه تشکیل شد و طی این سال‌ها اقدامات بسیار خوبی هم در مباحث فرهنگی و هم کمک به نیازمندان توسط این قرارگاه انجام شده است.

حدائق شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از شرایط کرونا، تهیه و توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی طی ۷ مرحله میان نیازمندان و طبخ و توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان شیراز را از شاخص‌ترین اقدامات مبلغان این کلانشهر طی مدت اخیر عنوان کرد.

او، توزیع ۵۰۰ بسته آموزشی و لوازم‌التحریر، پرداخت کمک هزینه نقدی به مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، تشکیل ۱۵ گروه جهادی طلاب برای ضدعفونی معابر، منازل، مساجد و حسینیه‌ها، تهیه ۴ سری جهیزیه ویژه زوج‌های بی‌بضاعت، تهیه ۴ سری سیسمونی جهت فرزندان متولد در این ایام، توزیع ۶۰ هزار عدد نان میان نیازمندان، تهیه و توزیع ۳ تن آرد بین نیازمندان اطراف شیراز و تعمیر و بازسازی منازل به ارزش ۶۰ میلیون تومان را از اقدامات قرارگاه عمار طی ایام شیوع کرونا برشمرد.

به گفته حدائق، در این راستا و با برپایی طرح چهارشنبه‌های رضوی، هر هفته چهارشنبه شب‌ها ۵۰۰ پرس غذا تهیه و بین نیازمندان و کارتن‌خواب‌ها توزیع می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و جلسات حلقه معرفت کانون‌های فرهنگی تحت پوشش قرارگاه عمار در فضای مجازی و حضور مبلغان در این عرصه، حضور فعال طلاب قرارگاه عمار به‌عنوان همیار بیمار در بیمارستان‌های کرونا جهت کمک به کادر درمان، برپایی جلسات مذهبی و حضور فعال در فضای مجازی توسط سایت حوزه، تبلیغ هفتگی در نقاط محروم اطراف شیراز توسط ۸۰ مبلغ قرارگاه در ۴۰ نقطه، تهیه ۲ دستگاه تبلت جهت آموزش دانش‌آموزان نیازمند و حضور فعال طلاب قرارگاه عمار در تغسیل و نماز و دفن اموات کرونایی از دیگر اقدامات این قرارگاه طی ایام شیوع کرونا بوده است.

حدائق همچنین با تصریح اینکه حوزه علمیه منصوریه با قدمت ۶۰۰ ساله یکی از افتخارات و سند تشیع شیراز است، گفت: این مدرسه در طول تاریخ منشأ خیر بوده است، اما متأسفانه حق مطلب آن ادا نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار