دادستان قشم: پرونده حادثه مسجد سرریگ در دست بررسی است

دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم گفت: اقدام افراد برهم زننده نظم نماز جمعه مسجد روستای سرریگ دولاب قشم از سوی دستگاه قضا در حال پیگیری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صفایی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم گفت: برای افرادی که روز جمعه در نظم آئین نماز عبادی – سیاسی جمعه روستای سرریگ با هتک حرمت امام جمعه، در این مراسم اخلال ایجاد کردند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

او ادامه داد: دادستان قشم به عنوان مدعی‌العموم حادثه روز جمعه گذشته را در دستور کار قرار داده و با آنان که موجب اغتشاش در نظم عمومی مسجد سرریگ شده‌اند برابر قانون با تشکیل پرونده قضایی، برخورد خواهد کرد.

دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم خاطرنشان کرد: اقدام خودسرانه که موجب برهم زدن نظم اجتماعی شود، خلاف قانون است و متاسفانه شماری از نمازگزاران جمعه روستای سرریگ با اقدام خودسرانه خود مرتکب اقدام خلاف قانون شده‌اند که عمل آنان نیازمند بررسی است.

شایان ذکر است؛ روز جمعه ۲۸ آذرماه و به هنگام ایراد خطبه نماز از سوی مرحوم شیخ محمد اسلامی امام جمعه روستای سرریگ دولاب قشم، شماری از افراد با هتک حرمت خانه خدا و شخصیت امام جمعه، موجب برهم زدن نظم نماز جمعه شدند، اما با پادرمیانی دیگر نمازگزاران مسئله با ادامه ایراد خطبه و برپایی نماز جمعه به پایان رسید.

متاسفانه امام جمعه روستای سرریگ پس از ترک نماز جمعه و استراحت چند ساعته در منزل به هنگام اقامه نماز عشا در یکی از مساجد روستای سرریگ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

با فوت مرحوم اسلامی، گرووه‌های مختلف مردمی و همچنین شورای روحانیت اهل سنت قشم با انتشار پیام‌ها و اطلاعیه‌های مختلف، هتک حرمت به امام جمعه سرریگ را محکوم کردند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.