استاندار چهارمحال و بختیاری:

پرستاران در ایام کرونا بار سنگینی را بر دوش کشیدند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرستاران در ایام کرونا بار سنگینی را بر دوش کشیدند، این قشر می‌تواند نقش موثری در هدایت جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست صمیمی با اعضای نظام پرستاری و خانه پرستار استان با اشاره به اینکه پرستاران احیاگر فرهنگ عاشورا هستند، اظهار داشت: الگوی این قشر حضرت زینب (س) است که در راه پرستاری از مجروحان کربلا ایثارگری کرد.

او با اشاره به لزوم تامین امنیت بیمارستان‌ها افزود: کادر درمان باید در محیطی امن و آرام به بیماران خدمات‌رسانی کنند، بنابراین لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش در محیط بیمارستان توسط نیرو‌های نظامی حاضر در بیمارستان انجام بگیرد.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به اینکه پرستاران بار اصلی مراقبت از بیماران را بر دوش می‌کشند اضافه کرد: پرستاران از نظر علمی اشرافیت جامع و کاملی بر مسائل و مشکلات بیمارستان‌ها دارند، بنابراین می‌توان از ظرفیت پرستاران در پست‌های مدیریتی بیمارستانی نیز استفاده کرد، البته ممکن است قوانین این اجازه را ندهند، اما می‌توان این مسئله را پیشنهاد داد.

او با بیان اینکه برخی از پرستاران شرکتی، پیمانی و قراردادی از نابرابری در پرداخت حقوق و مزایا نسبت به پرسنل رسمی گلایه‌مند هستند ادامه داد: این مسئله در تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی هم برای جبران بخشی از کمبود نیرو برای انجام برخی امورات خاص نیرو‌هایی را به صورت قراردادی، شرکتی و ... بکار می‌گیرند، اما قول‌هایی برای تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران داده شده است که امید است به زودی محقق شود.

عباسی با اشاره به برخی از مطالبات پرستاران در خصوص خدمات رفاهی، مسکن و ... یادآور شد: می‌توان برای پیگیری این مسائل یک تعاونی چند منظوره با عضوگیری از جامعه پرستاری تشکیل داد و با همکاری بخش خصوصی مجتمع‌های رفاهی ویژه این قشر احداث کرد، دستگاه‌های متولی نیز از جمله منابع‌طبیعی و راه و شهرسازی در اختصاص زمین همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: حل برخی از مشکلات پرستاران نیازمند اصلاح قوانین و برخی از مشکلات نیز در درون استان قابل حل است، بنابراین مسائل و مشکلات این قشر به‌طور کامل احصا شود، آن‌جایی که نیاز به پیگیری در سطح وزارتخانه و سایر نهاد‌ها است، این مسائل ارجاع داده شود و مشکلاتی که در استان قابل حل است در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه تخصیص بخشی از اعتبار ساخت خانه پرستار به دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار قرار دهد، همچنین شهرداری و دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

او در خصوص مشکلات جاده دسترسی به بیمارستان بروجن و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ادامه داد: اگر این جاده‌ها در محدوده شهر قرار دارند، شهرداری باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهد، در غیر این صورت راه و شهرسازی وظیفه بر طرف کردن این مشکلات را دارد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه پرستاران، با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار