۲۴ هزار کشاورز از خدمات هواشناسی سیستان و بلوچستان بهره‌مند می‌شوند

دبیر تهک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی هشدار‌های جوی و توصیه‌های کاربردی هواشناسی از طریق پیامک به ۲۴ هزار بهره‌بردار عمده کشاورزی این استان ارسال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اله بخش ریگی دبیر تهک کشاورزی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت : هم‌اینک چهار هزار بهره‌بردار کشاورزی استان از خدمات طرح «تهک» هواشناسی کشاورزی بهره می‌برند که این تعداد با توجه به تعداد بهره‌برداران این بخش بسیار ناچیز است.

او افزود: هواشناسی سیستان و بلوچستان آماده است خدمات آب و هوایی رایگان طرح «تهک» را در اختیار تمامی بهره‌برداران کشاورزی استان قرار دهد تا ضمن افزایش بیلان تولید محصولات کشاورزی، در زمان مخاطرات جوی محصولات کشاورزی از بروز خسارت در امان بماند یا با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارت‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

دبیر تهک کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان هواشناسی بستر‌های ارتباطی زیادی برای ارتباط با کاربران ایجاد کرده تا هر فردی بسته به نیاز شغلی یا اجتماعی که به اطلاعات هواشناسی پیدا می‌کند، در کمترین زمان ممکن بتواند اطلاعات را دریافت کند.

او تصریح کرد: سامانه ۱۳۴ هواگو، پورتال اطلاع رسانی سازمان، بخش‌های خبری صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی از راه‌های دسترسی مردم به اطلاعات هواشناسی است، اما سازمان برای بخش کشاورزی، سامانه خودکار «تهک» را اجرایی کرده که اطلاعات مهم هواشناسی به صورت مستقیم و رایگان از سوی هواشناسی به کشاورز پیامک می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار