صباغیان:

معیار اشتهار نامزد ریاست جمهوری به ثبات در اعتقاد موجب ظاهرسازی می‌شود

نماینده یزد گفت: معیارهای رجال مذهبی در اصلاح قانون انتخابات مانند اشتهار به ثبات در التزام به عقاید، احکام و اخلاق اسلامی از جمله ‌انجام واجبات و تقید به ترک محرمات موجب ظاهرسازی می‌شود.

معیار اشتهار نامزد ریاست جمهوری به ثبات در اعتقاد موجب ظاهرسازی می‌شودبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده یزد و بافق در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاح قانون انتخابات می‌خواهیم با تعیین شاخص‌ها و معیارها، رئیس جمهور را توانمند و کارآمد و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب کنیم، بیان کرد: در ماده ۲ این طرح اصلاح، معیارهایی تعیین شده است که علاوه بر محدودیت برای شورای نگهبان، میزان اندازه گیری مشخصی ندارد. برای نمونه، ثبات و استواری در اعتقاد و التزام در عقاید احکام و اخلاق اسلامی از جمله واجبات و تغییر به ترک محرمات و اشتهار به آن باعث ظاهرسازی می‌شود.

او ادامه داد: وقتی کسی به واجبات و ترک محرمات تقید دارد و به اسلام و عقاید ملتزم است، اینقدر ریز کردن معیارها و موضوع‌ها باعث مشکل می‌شود. اگر ما بتوانیم دروغ را در جامعه و کشور و میان مسئولان و مجلس برطرف کنیم، شاید ۹۰ درصد مشکلات کشور حل شود.

صباغیان بیان کرد: بسیاری اوقات در شاخ و برگ‌ها گم می شویم، این‌ها مواردی است که همه می‌دانند. اعتقاد امری قلبی است و نمی‌توان سنجش کرد؛ بسیاری از افراد سال‌ها خود را جور دیگر جلوه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار