قیمت تلفن همراه در بازار کاهش یافت

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه از روند کاهشی قیمت تلفن همراه در بازار خبر داد و پیش‌بینی کرد این روند کاهشی کمی دیگر ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شمس‌الله امیری رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار طی چند ماه اخیر به شدت گوشی تلفن همراه را تحت تاثیر قرار داد، گفت : با افزایش قیمت دلار، تلفن همراه نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شد.

او گفت : از سوی دیگر گرانی گوشی باعث شد وارد کردن آن دیگر صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد و بسیاری از واردکنندگان میزان فعالیت خود را کاهش دادند که نتیجه این امر کاهش گوشی در بازار بود، بگونه‌ای که هیچگاه به میزانی که مغازه‌داران درخواست دارند گوشی تلفن در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گرفت و همین امر به بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها دامن زد.

امیری از روند کاهشی قیمت تلفن همراه طی چند وقت اخیر و به دنبال پایین آمدن قیمت دلار خبر داد و افزود: از زمان کاهش قیمت دلار تاکنون حدود هشت درصد کاهش قیمت گوشی تلفن همراه را داشته ایم.

او پیش‌بینی کرد این روند کاهشی کمی دیگر ادامه داشته باشد و افزود: البته قیمت گوشی موبایل هیچگاه به نرخ‌های قبلی برنمی‌گردد.

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با بیان اینکه همین قیمت فعلی گوشی تلفن همراه نیز برای برخی افراد زیاد است و قدرت خرید عده‌ای به این نرخ‌ها نمی‌رسد، ادامه داد: برخی سراغ تبلت‌های بی‌کیفیت یا ارزان قیمت می‌روند که عملکرد ضعیف دارد و برخی برنامه‌ها روی آن نصب نمی‌شود.

امیری گفت: برخی از مردم هم سراغ گوشی‌های دست دوم کارکرده می‌روند که قیمت پایین‌تری دارد، اما ریسک خرید آن بالا است و ممکن است خراب باشد و تمام پول فرد از دست برود.

او ادامه داد: البته افرادی هم هستند که گوشی تلفن همراه ۳۰ میلیون تومانی می‌خرند، اما عمده افراد سراغ گوشی‌های متوسط و با نرخ معمولی در بازار می‌روند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار