۲۰۸ گونه جانوری در نقاهتگاه حیات وحش بوشهر درمان شدند

۲۰۸ گونه جانوری در ۹ ماه امسال در نقاهتگاه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تیمار و سپس در طبیعت رها شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تیمار گونه‌های حیات وحش وبازگشت آن‌ها به چرخه طبیعی حیات یکی از اقدامات مهم مدیریت حیات وحش است، که ضمن بازگشت گونه‌ها به طبیعت موجب کنترل وجلوگیری از شیوع بیماری‌ها در گونه‌های حیات وحش می‌شود.

فرهاد قلی نژاد افزود: با تاسیس نقاهتگاه حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از سال ۹۸ گونه‌های جانوری مختلف در آن تیمار شده‌اند.

او عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۸ گونه حیات وحش در نقاهتگاه حیات وحش این اداره کل درمان و به طبیعت بازگردانده شده‌اند.

مسئول نقاهتگاه حیات وحش نیز گفت: این نقاهتگاه برای درمان جانوران وحشی و ر‌ها سازی ان‌ها در طبیعت ایجاد شده و از ابتدای فعالیتش تا کنون گونه‌های جانوری بسیاری در رده‌های حفاظتی مختلف را تیمار کرده است.


بیشتر بخوانید


محمد پاپری زارعی افزود: با توجه به گذشت دوسال از تاسیس نقاهتگاه حیات وحش، تجهیز امکانات و همچنین افزایش تجربه، در ۹ ماه امسال، موفق شدیم ۲۸۱ گونه جانوری را پذیرش کنیم و ۲۰۸ گونه را به چرخه طبیعی باز گردانیم.

او ادامه داد: همچنین ۴۰ گونه درمان شده دیگر نیز پس از پایان فرایند تیمار و آمادگی برای رها سازی، به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

مسئول نقاهتگاه حیات وحش  با اشاره به اینکه اکنون سه گونه جانوری (باکلان، دلیجه بزرگ، جیر فالکون) در حال درمان هستند، بیان کرد: با تمام تلاش برای درمان و تیمار داری، به طور عادی بخشی از گونه‌های درمانی در روند درمان به علل مختلف از چرخ طبیعی خارج و تلف می‌شوند.

پاپری زارعی ادامه داد: با توجه به کسب تجربه در سال ۹۸ و همچنین رفع نواقص، با وجود افزایش سه برابری پذیرش گونه‌های جانوری در سال ۹۹، روند تلفات کاهش چشمگیری داشته است.

او گفت: هر ساله تعداد فراوانی از گونه‌های حیات وحش به علت تصادفات جاده‌ای، بیماری و یا شلیک گلوله تلف می‌شوند که درمان گونه‌های  بیمار و آسیب دیده اقدام مهمی برای جلوگیری از کاهش جمعیت گونه‌های حیات وحش به ویژه گونه‌های حمایت شده و درمعرض خطر و تهدید است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.