بدری در نطق میان‌دستور:

حل مشکلات کشور در گرو همگرایی قواست

نماینده اردبیل گفت: حل مشکلات کشور در گرو تعامل و همگرایی قوای سه‌گانه است و کوچکترین کارشکنی در مسیر تحقق این همگرایی، خساراتی جبران ناپذیر به منافع ملی وارد خواهد کرد.

حل مشکلات کشور در گرو همگرایی قواست/مردم اردبیل به استانشان لقب «ناتنی» داده‌اندبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، صدیف بدری نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در نطق میان دستور خود، خطاب به حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: حل مشکلات کشور در گرو تعامل و همگرایی قوای سه‌گانه است و کوچکترین کارشکنی در مسیر تحقق این همگرایی، خساراتی جبران ناپذیر به منافع ملی وارد خواهد کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: آقای روحانی! اگر از اوضاع قاطبه ملت که درگیر تنگناهای اقتصادی و معیشتی هستند، خبر دارید، اگر به مسئولیت خود در قبال این وضعیت ناخوشایند، واقف هستید، اگر قصد و نیتی برای بهبود وضعیت دشوار مردم دارید و اگر از وظایف قانونی خود مطلع هستید، دست از مجادله با مجلس شورای اسلامی بردارید.

او ادامه داد: مشکلاتی مانند گرانی، کاهش ارزش پول، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به زمین‌بازی جناحی یا رویکرد انتخاباتی تبدیل شود. دود سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت، به چشم مردم می‌رود. حل مشکلات مجلس کشور در تعامل است و مجلس هم برای پیشبرد حقوق مردم همواره پیشقدم بوده است. مجلس انتظار رویکرد مشابه از سوی دولت دارد.

بدری بیان کرد: بخش های مختلف کشور چندین ماه است بازیچه بدبینی نسبت به انتخاب مجدد ترامپ بود و گویا چندین ماه هم معطل خوشبینی به انتخاب بایدن خواهد شد،  مذاکره با سایر دولت‌ها بر اساس منافع ملی جای خود دارد و عقل سلیمی منکر آن نیست، وظیفه دستگاه دیپلماسی هم همین است، اما خواسته ما پایان دادن به دیپلماسی نگاه و انتظار است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس تأکید کرد: درست نیست که هست و نیست مردم را فدای این انتظارها کنیم که از دخل و تصرف ما خارج است؛ هزینه سنگین ناشی از انفعال دولت بر دوش مردم قرار گرفته است.

او با تشکر از وزارت بهداشت، کادر درمان و نیروهای نظامی در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: دولت به وعده‌های خود پرستاران که ماه‌هاست به تعویق افتاده جدی‌تر عمل کند.

بدری تصریح کرد: آقای اسلامی، وزیر راه! علی‌رغم اختصاص ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی و جاده‌های استانی در سال اخیر، ارقام اختصاص یافته به هیچ عنوان با واقعیت اقتصادی جامعه تناسب ندارد و  به منزله نشان دادن چراغ سبز برای تداوم مرگ عزیزانمان در جاده‌هاست.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: آقای وزیر! آیا می‌دانید در ۸ ماهه نخست امسال بیش از یکصد نفر فقط در جاده اردبیل-مغان به دلیل تصادف جانشان از دست رفته است؟ آیا می‌دانید اردبیل با مرکز کشور و با مراکز استان همجوار ارتباط بزرگراهی ندارد و چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و کماکان اراده جدی بر کشیدن ترمز مرکز گرایی و حرکت به سوی توسعه متوازن در کشور وجود ندارد؟ این اتفاق در حق استان اردبیل بی‌عدالتی است و کار را به جایی رسانده که مردم اردبیل به استانشان، لقب استان ناتنی داده‌اند.

او یادآور شد: تکمیل پروژه ۱۶ ساله راه آهن اردبیل تا پایان دولت و تسریع در توسعه بزرگراهی در جاده‌های استان اردبیل انتظار به حق مردم این استان است.

بدری در پایان با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است که سالانه چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کند، خطاب به خاوازی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی در این استان موجب ضرر کشاورزان می‌شود. یک سوم شاغلان استان اردبیل در حوزه کشاورزی فعال هستند و جهاد کشاورزی دست این عزیزان را نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار