برگزیدگان پویش کتابخوانی نامه به نویسندگان مشخص شدند

پویش کتاب‌خوانی «نامه به نویسنده» که همزمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ شروع به کارکرده بود برگزیدگانش را معرفی کرد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پویش کتاب‌خوانی «نامه به نویسنده» که همزمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ شروع به کارکرده بود برگزیدگانش را شناخت.در مرحله نیمه‌نهایی این پویش ۴۴٧ نامه در مرحله رقابت بودند که دارای این ویژگی‌ها بود: خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب. همچنین این نامه‎ها در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی شدند.

هیئت‌داوران در مرحله نهایی پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده پس از بررسی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی، ٧۵ نفر را به‌عنوان برگزیدگان نهایی این پویش در سه مقطح تحصیلی دبستان با ۴۵ اثر، متوسطه اول ١٨ اثر و متوسطه دوم ١٢ اثر معرفی کردند.

همچنین به جهت تقدیر و حمایت از تسهیلگران این پویش ۵ نفر از تسهیلگرانی که اعضای باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان آنان بیشترین نامه را به دبیرخانه پویش کتابخوانی نامه به نویسنده ارسال کرده بود به‌عنوان تسهیلگران برتر این پویش انتخاب شدند.

این پویش بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد و اسلام‌شهر از استان تهران با ۳۳۵ نامه، رامهرمز از استان خوزستان با ۱۱۷ نامه، شهریار از استان تهران با ۱۰۵ نامه، ساری از استان مازندران با ۷۷ نامه، یزد از استان یزد با ۷۵ نامه، ابرکوه از استان یزد با ۷۱ نامه، سنندج از استان کردستان با ۶۲ نامه، روستای ابویسان از خراسان رضوی با ۵۵ نامه و نکا از استان مازندران با ۵۵ نامه بیشترین شرکت کنندگان در پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده را دارا بودند.

داوران پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده محبوب من عبارت بودند از: فرمهر منجزی، جعفر توزنده جانی، طیبه شامانی، ریحانه جعفری، کیمیا امینی

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.