افزایش اجرای طرح تولید و انتقال برق در فارس و جنوب کشور

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: اجرای طرح‌های تولید و انتقال برق در فارس و جنوب کشور سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، بیان کرد: پارسال در قالب پویش هر هفته الف- ب- ۲۰۰ میلیارد تومان طرح زیر بنایی در حوزه تامین و انتقال برق در فارس و جنوب کشور اجرا شد که امسال نیز با توجه به سال جهش تولید با افزایش سه برابری طرح ها حدود ۷۵۰ میلیارد تومان طرح پیش بینی شده است.

او، تصریح کرد: این میزان اجرای طرح حدود سه برابر ظرفیت طرح های پارسال است که حدود ۴۰ درصد از این طرح ها تاکنون محقق و اجرا شده است و مابقی هم تا قبل از رسیدن به نقطه اوج مصرف سال آینده اجرا می شود و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

نصیری، ادامه داد: بیماری کرونا در همه جهان فراگیر شده است و به علت محدودیت فعالیت صنعتی کاهش بار مصرف برق در همه جهان مشاهده می شود اما در استان فارس و جنوب کشور این بیماری نتوانست خللی در تولید و انتقال برق و انرژی ایجاد کند و واحدهای صنعتی نیز دراین مدت  افزایش تقاضای برق  برای تولید داشته اند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه  استان فارس و جنوب کشور به رغم تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا امسال توانست جهش قابل توجهی در زمینه اجرای طرح های تامین و انتقال برق و انرژی ایجاد کند افزود: ساخت شبکه های  فوق توزیع در استان فارس و جنوب کشور با افزایش سه برابری شاخصی کم نظیر در زمینه در مدار قرار گرفتن طرح های زیر ساختی بوده، که در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به نتیجه رسیده است.

او، اضافه کرد: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات نقطه اوج مصرف برق در استان های فارس و بوشهر بوده و در تابستانی که گذشت حدود ۹۸۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام شده که این میزان مدریت مصرف معادل یک نیروگاه قدرتمند و شاخص قابل توجه در برنامه مدیریت مصرف قلمداد می شود و ساخت نیروگاه برق بسیار زمان بر و هزینه بر است بنابراین می توان با کاهش بار و همکاری مشترکان از نقطه اوج مصرف تابستان پیش رو  به خوبی گذشت.

نصیری، اظهار کرد: مدیریت مصرف هم باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود هم منابع و محیط زیست را مراقبت و حفاظت می کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس، گفت: این شرکت برای عبور از تابستان سال ۱۴۰۰ هم برنامه ریزی کرده و این برنامه منسجم تر از برنامه تابستان گذشته بوده که محور اساسی این برنامه ها جذب همکاری صنایع بزرگ  بوده که در محدوده وظایف شرکت برق منطقه ای استان است .

او، با بیان اینکه حداکثر مصرف برق استان فارس و جنوب کشور امسال در  ۳۱ مرداد ماه رخ داده، بیان کرد: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف و پیش بینی  می شود برای سال آینده  مصرف حداکثر هفت درصد افزایش یابد بنا براین باید برای ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

نصیری، تصریح کرد: ۶ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تولید شد و  مازاد تولید بر مصرف به استان های همجوار داده شده که مدیریت مصرف برق در سال ۹۹ معادل ایجاد  یک نیروگاه هزار مگاواتی است و این موضوع جای تامل و توجه دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس، ادامه داد: این شرکت در پنج محور برنامه هایی را تدوین کرد و  یکی از موارد دارای اهمیت  مدیریت اثر بخش مصرف بوده که شرکت برق منطقه ای فارس با همکاری شرکت های توزیع در این زمینه کارگروه ویژه و نظام نامه نوین بوده و در کشور منحصر بفرد است ، پارسال هم این نظام نامه اجرا  و امسال نیز بازنگری و اجرا می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار