قتلی که بعد از ۹ سال به سازش کشید

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از ۹ سال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : حدود ۱۰ سال پیش گزارشی مبنی بر کشف جسدی در یکی از محلات شهر کرمانشاه به ضابطین دستگاه قضایی اعلام و پس از حضور نیروی انتظامی در محل و انجام تحقیقات از مردم محله مشخص می‌شود یک دستگاه خودرو سواری جسد را به بیرون پرتاب کرده و به سرعت از محل متواری شده است.

او گفت : پس از جمع آوری مستندات و شناسایی هویت مقتول، در مرحله دوم تحقیقات از خانواده مقتول آغاز می‌شود، تا اینکه سال ۱۳۹۰ پس از چندماه کار اطلاعاتی نیروی انتظامی و اداره آگاهی استان، دو نفر به عنوان مظنون اصلی پرونده شناسایی و دستگیر می‌شوند.

او افزود: پس از دستگیری این دو نفر و اعترافات آن‌ها مشخص می‌شود که قتل توسط یکی از آن‌ها صورت گرفته و دیگری هم در آن مشارکت داشته است.

تجری افزود: در نهایت پرونده‌ای برای این دو متهم در دادسرای استان تشکیل و پس از رسیدگی قضایی حکم قصاص برای قاتل پرونده صادر می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان ادامه داد: پس از اعلام این حکم، خانواده قاتل درخواست می‌کنند تا این پرونده قتل به ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان جهت ایجاد صلح و سازش ارجاع شود.

او ادامه داد: با ارجاع این پرونده به ستاد تالیف قلوب، اعضای این ستاد تلاش گسترده خود را برای اخذ رضایت از اولیاء دم آغار کردند که خوشبختانه پس از چندین سال تلاش شبانه روزی در نهایت منجربه نتیجه شد.

تجری گفت: خانواده مقتول اخیرا با حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی رضایت بی قید و شرط خود را ثبت کردند و به این ترتیب جوانی دیگر با رهایی از کابوس چوبه دار به آغوش خانواده بازگشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار