۲هزار تن روغن خوراکی در لرستان توزیع می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از توزیع ۲ هزار تن روغن خوراکی برای مصرف مردم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رازانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲ هزار تن روغن خوراکی برای مصرف مردم استان تامین شده است و علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ در اختیار خرده‌فروشی‌ها نیز قرار می‌گیرد.

بختیار رازانی  افزود: فرهنگ استفاده از روغن جامد در لرستان بیش از سایر استان‌های کشور است به همین منظور ستاد تنظیم بازار به تدریج به سمت حذف روغن جامد و جایگزینی روغن مایع پیش می‌رود.

او با بیان اینکه سرانه مصرف روغن خوراکی توسط مردم ایران به طور میانگین ۲۰ کیلوگرم است اضافه کرد: باید درخصوص توزیع این کالا دقت بیشتری شود تا علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ، در اختیار خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های کوچک نیز قرار گیرد و مردم تمام نقاط شهری و روستایی از آن بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: بسیاری از کارخانه‌های تولید روغن خوراکی کشور، کارخانه تصفیه روغن هستند و مواد اولیه آن‌ها وارداتی است بنابراین مشکل روغن خوراکی مربوط به کل کشور است.

رازانی بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون به طور میانگین ۵۰ تن روغن مایع، ۵۰ تن روغن جامد و ۳۰ تن روغن صاف برای قنادی‌های استان تامین شده و در حال توزیع است، اما انتظار داریم مردم از احتکار خانگی انواع کالا‌ها به ویژه روغن خوراکی پرهیز و مصرف خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.