کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در حمله افراد مسلح در اتیوپی

منابع خبری از جان باختن بیش از ۱۰۰ نفر در پی حمله امروز افراد مسلح در اتیوپی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان منطقه «بنیشانگول-گوموز» اتیوپی از کشته شدن بیش از  ۱۰۰ نفر در حمله مسلحانه امروز (چهارشنبه) خبر داد.

یکی از مقام‌های ارشد این منطقه نیز به رویترز گفت: «مقامات از این حمله مطلع و در حال بررسی هویت مهاجمان و قربانیان هستند». این مقام جزئیات بیشتری درباره این حمله ارائه نکرده است.

ارتش اتیوپی در ۶ هفته اخیر با نیرو‌های نظامی منطقه تیگرای در حال نبرد بوده و تاکنون «حدود ۹۵۰ هزار نفر در این بین آواره شده‌اند.»

«ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی، ماه گذشته دستور داد تا حملات نظامی علیه نیرو‌های شورشی در تیگرای آغاز شود، زیرا مهلت داده شده به این گروه برای زمین گذاشتن سلاح‌های خود به پایان رسیده بود.

بدین ترتیب نخست وزیر اتیوپی در‌های مذاکره و صلح را به روی شورشیان بسته و از مذاکره با گروه آزادی خواه تیگرای «تی پی ال اف» خودداری می‌کند.

اوضاع در اتیوپی از سال ۲۰۱۹ متشنج است؛ زمانی که جبهه آزادی‌بخش مردم موسوم به تیگرای (TPLF) از ائتلاف حاکم نخست وزیر اَبی احمد خارج شد. مقامات منطقه‌ای از دستور فدرال برای به تعویق انداختن انتخابات در بحبوحه شیوع ویروس کرونا خودداری کردند. تیگرای پیروز انتخابات شد، اما نتایج هرگز توسط آدیس آبابا به رسمیت شناخته نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار