انتقاد فرستاده سازمان ملل از رژیم صهیونیستی

ملادینوف با بیان اینکه سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی با هدف شکست راه حل «دو کشور» دنبال می‌شود از ادامه توسعه طلبی این رژیم در کرانه باختری اشغالی ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، فرستاده سازمان ملل برای حل و فصل بحران منطقه خاورمیانه گفت طرح‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی به قطع ارتباط بین شمال کرانه باختری و جنوب آن و همچنین قطع ارتباط بین شرق قدس و بیت لحم و در پی آن، به شکست راه حل دو کشوری منجر خواهد شد.

نیکلای ملادینوف از رژیم اشغالگر به سبب سیاست‌های شهرک سازی انتقاد کرد؛ سیاست‌هایی که به گفته وی، با هدف پایان دادن به راه حل دو کشوری و جدا کردن مناطق کرانه باختری از یکدیگر است.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: نیکلای ملادینوف پیش از آنکه خاک فلسطین را ترک کند و عازم لیبی شود، تاکید کرد طرح‌های اخیر اسرائیل برای شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین، به قطع ارتباط شمال و جنوب کرانه باختری و همچنین قطع ارتباط شرق قدس و بیت لحم منجر خواهد شد و این موضوع به معنای به شکست کشاندن راه حل دو کشوری است.

ملادینوف در خصوص ادامه توسعه طلبی رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله شرق قدس ابراز نارضایتی کرد.

جمال جمعه هماهنگ کننده کمپین مردمی مقاومت در برابر احداث دیوار و شهرک سازی گفت: اتفاقی که روی می‌دهد اقدامات برای جداسازی واقعی است که اسرائیل به شکل پی در پی برای تثبیت این اقدامات در این دوره تلاش می‌کند. تاکنون بیش از ۲۰ کانون شهرک سازی در کرانه باختری ایجاد شده است. همه این کانون‌ها در مناطق مهم کرانه باختری واقع شده اند.

خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل طی هفته‌های اخیر طرحی در منطقه پروژه «ای ۱» برای احداث سه هزار و پانصد واحد مسکونی ارائه کرد. هدف اصلی از این طرح، جدا کردن جنوب کرانه باختری و منطقه دشت رود اردن از شهر قدس، از طریق مجموعه‌ای از شهرک‌ها است.

سعد نمر کارشناس مسائل سیاسی فلسطین گفت: اسرائیل به دنبال ملحق کردن همه مناطق فلسطین حتی مناطقی مانند رام الله و مقر رهبری (فلسطین) است. خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل به خوبی می‌داند که اکنون فرصت طلایی برای رسیدن به آنچه طی سال‌ها به دنبال آن بود، وجود دارد. تا وقتی که وتوی آمریکا وجود دارد، انتقاد‌های ملادینوف و دیگر سیاستمداران غرب از رژیم اشغالگر اسرائیل و سیاست آن در کرانه باختری، چیزی از واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار