صنعت بزرگ پتروشیمی هگمتانه در غرب کشور به بهره برداری رسید

رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی پتروشیمی هگمتانه گفت:طرح پتروشیمی هگمتانه یکی از بزرگ‌ترین صنعت پتروشیمی در همدان و غرب کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی قبل در مراسم افتتاح رسمی پتروشیمی هگمتانه به صورت ویدیو کنفرانسی با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد، بیان کرد: تولید pvc در این مجموعه اقتصادی نه تنها بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی را در شرایط تحریم رفع می‌کند بلکه می‌تواند منجر به ارزآوری برای کشور و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در استان شود.

او ادامه داد:خرسندیم که این صنعت مهم علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی می‌تواند بخشی از محصول تولیدی خود را صادر کند که شامل ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از دست‌اندرکاران فعال‌سازی این صنعت تشکر می‌کنم و برای من هم افتخارآمیز است که مردم همدان و غرب کشور از افتتاح این طرح خوشحال باشند، از تلاش مردم همدان و کادر درمان برای مهار ویروس کرونا در پیک سوم هم قدر دانی کرد.

 روحانی با اشاره به سابقه درخشان همدان و مردم انقلابی دیار الوند اظهار داشت: همدان شهری بزرگ، مهم و تاریخی است و همه کسانی که در آبادانی آن تلاش و کوشش می‌کنند ستودنی است.

پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد.

پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۵۰ نفربه صورت مستقیم  اشتغال ایجاد کرد ، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

 ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح را سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد را پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد را سرمایه گذار خارجی تامین کرده‌است.

بهره برداری ازاین مجتمع پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید و امروز با تلاش و همکاری همه مجموعه ها به صورت رسمی بهره برداری شد.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی هگمتانه سال ۱۳۸۱ در شهر همدان آغازشده بود و  امروز پس از ۱۸ سال با همت و پیگیری جدی مدیران اجرایی استان و دولتمردان به صورت رسمی به بهره برداری رسید و وارد مدار تولید شد. 

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.