رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد؛

ابلاغ سند ارتقا قوه قضائیه/ حضور سازمان بازرسی در کمیسیون تلفیق

حجت‌الاسلام حسن درویشیان از ابلاغ سند ارتقا یافته تحول قوه قضائیه حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک‌های صنعتی بجنورد در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه سال آینده گفت: پس از سال‌ها خوشبختانه کمیسیون تلفیق اختصاص یک کرسی به سازمان بازرسی را مصوب کرد و از شنبه نماینده این نهاد در کمسیون تلفیق مستقر خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس ایرادات وارده توسط مجلس به بودجه سال آینده رفع شود که این اقدام در فضای کمیسیون تلفیق خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید


او در ادامه با اشاره به ایرادات سازمان بازرسی نسبت به بودجه سال آینده از ارائه تفصیلی آن در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

درویشیان از ابلاغ سند ارتقا یافته تحول قوه قضائیه حسب رهنمود‌های مقام معظم رهبری در روز گذشته خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بیان داشت: نقش سازمان بازرسی در این دوره دوم تحولی در مقایسه با گذشته بسیار پررنگ‌تر دیده شده که اعمال وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای از اهم آن است.

او افزود: نکات مهم در این سند تاکید بر نظارت‌های الکترونیک و عدم توقف بر نظارت‌های سنتی است.

درویشیان ادامه داد: به دنبال ارتقا زیرساخت‌ها و دسترسی به سامانه‌های اجرایی در حوزه‌های مالی، پولی، بانکی و گمرکی هستیم که با دسترسی سازمان بازرسی و نظارت به لحظه این مجموعه در فرآیند‌ها و عملیات‌های دستگاه‌های اجرایی عملیات نظارتی را اجرایی می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: شاهد تحول در نحوه نظارت خواهیم بود و این تحول در استان‌ها نیز قابل مشاهده می‌باشد، زیرا استان‌ها بخش مهم و اساسی سازمان بازرسی است و بازرسی‌های استانی نیز دچار تحول خواهد شد.

او درباره آخرین وضعیت پرونده منطقه آزاد اروند گفت: چندین گزارش تاکنون به مرجع قضائی درباره تخلفات منطقه آزاد اروند داده شده که گزارش اخیر آن نیز منجر به بازداشت مدیرعامل منطقه آزاد اروند شد.

درویشیان  گفت: تعدادی دیگر از متهمان در این پرونده وجود دارند که پیگیری و رسیدگی به اتهامات در حال انجام است و علی رغم فشار‌ها به قوه قضائیه، اما قوه قضائیه تحت تأثیر فشار‌ها قرار نگرفته و با هیچ‌گونه فشاری از اجرای عدالت و قانون عدول نمی‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.