مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

مازوت نیروگاه شازند بدترین نوع سوخت است

میرزایی گفت: مازوت نیروگاه شازند بدترین نوع سوختی است که وجود دارد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، میرزایی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: مازوتی که در نیروگاه شازند توزیع می‌شود بدترین نوع مازوتی است که وجود دارد و مازوت با کیفیت بهتر به استان‌های دیگر توزیع می‌شود.

میرزایی افزود: چند روز است که نیروگاه شازند از مازوت استفاده می‌کند و استفاده از سوخت مازوت تنها مختص نیروگاه اراک نیست و در تمام نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات این است که فیلتراسیون نصب شده در نیروگاه شازند مناسب نیست و این درحالی است که بسیاری از نیروگاه‌های کشور آلایندگی خود را کنترل می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی و بررسی صورت گرفته میزان دی‌اکسید گوگردی که امروز از نیروگاه شازند وارد محیط می‌شود سه برابر حد مجاز است.

او ادامه داد: اراک از ابتدای فروردین ماه امسال تا دوم دیماه با ۴۴ روز پاک،۲۰۶ روز سالم و ۲۷ روز ناسالم پس از تبریز و شیراز، کمترین روز‌های ناسالم هوا را داشته است.

آقا زاده استاندار مرکزی هم گفت: اگر نتوانستیم گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کنیم باید قطعا شاهد کاهش تولید نیروگاه باشیم و ممکن با دو واحد نیروگاه تعطیل را تعطیل کنیم تا تولید نیروگاه به حدود ۷۰۰ مگاوات برسد.

آقا زاده افزود: دیروز در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث تقاطع غیرهمسطح مالک آباد با کنارگذر شمالی اراک ابلاغ شد که تاثیر زیادی در کاهش الاینده‌ها خواهد داشت.

کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: طبق قانون هوای پاک سهم ۳۵ درصدی از محل آلایندگی‌ها اختیار محیط زیست استان مرکزی قرار دادیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه که مدیر غیربومی که داشته باشند از نظرشون مشکلی وجود نداره زیرا نگران خانواده خودشان که نیستد و این مردم اراک هستند که میمیرند و بیمار میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
قیر