ابراز نگرانی سازمان ملل از فرمان عفو ترامپ برای متهمان به قتل غیرنظامیان عراقی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از صدور حکم عفو ترامپ برای چهار نیروی امنیتی شرکت بلک واتر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا،کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از صدور حکم عفو ریاست جمهوری آمریکا برای چهار نیروی امنیتی شرکت بلک واتر که به قتل ۱۴ غیرنظامی عراقی متهم شده بودند، ابراز نگرانی کرد.

«مارتا هورتادو» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد، عفو این افراد موجب تقویت مصونیت در برابر مجازات می‌شود و به دیگران برای ارتکاب چنین جنایت‌هایی در آینده جسارت بیشتری می‌دهد.

این بیانیه یادآور شد، این چهار نفر به اتهام‌های مختلف از جمله قتل درجه یک، به بین ۱۲ سال زندان تا حبس ابد محکوم شده بودند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، قربانیان اقدامات ناقض حقوق بشر حق دارند شاهد مجازات عاملان این جنایات متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند، باشند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از آمریکا خواست، به تعهداتش در زمینه مبارزه با مصونیت ناقضان حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشد همچنین به تعهدات خود در زمینه مجازات عاملان چنین جنایت‌هایی عمل کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۱۵ نفر از جمله چهار نفر از عاملان کشتار غیرنظامیان عراقی را مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.

عفو نیکلاس اسلاتن، پل اسلوگ، اوین لیبرتی و داستین هرد چهار نظامی آمریکایی وابسته به شرکت بدنام امنیتی «بلک واتر» از سوی ترامپ واکنش منفی افکار عمومی را برانگیخت. این چهار آمریکایی در کشتار ۱۴ غیرنظامی عراقی در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در بغداد پایتخت عراق دست داشتند و در پی محاکمه قضایی که سال‌ها طول کشید، به حبس‌های دراز مدت محکوم شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار