برهم صالح: عراق نیازمند صلح و دولتی مقتدر است

رئیس جمهور عراق اعلام کرد که بغداد به جای درگیری به صلح و تاسیس دولتی مقتدر و دارای حاکمیت نیازمند است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در مراسم میلاد حضرت مسیح در کلیسای «مار یوسف» در بغداد، پایتخت عراق اعلام کرد که این کشور به جای درگیری و تفرقه نیازمند صلح است.

او تاکید کرد: در سال میلادی جدید چالش‌های مختلفی پیش روی عراق است لذا به موضع‌گیری جدی نیاز داریم تا به دولتی با درایت، عادل، مقتدر و دارای حاکمیت دست پیدا کنیم.

برهم صالح ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (س) به مسیحیان کشورش و جهان گفت: عراق سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور که قرار است سال آینده صورت بگیرد را به فال نیک می‌گیرد و از او استقبال می‌کند. مسیحیان جزء مردم عراق هستند و طی سال‌های گذشته مانند دیگر اقوام موجود در کشور از تروریسم و افراط گرایی رنج دیده و مجبور شده اند به خاطر کشتار و مهاجرت اجباری از سوی تروریست ها، خانه و کاشانه خود را ترک کنند. باید برای بازگرداندن آن‌ها به وطن اصلی خود تلاش شود.

او پیشتر این سفر تاریخی که سفر به کشور بین النهرین، سرزمین پیامبران و اولیای الهی و قدمگاه ابوالانبیاء حضرت ابراهیم (ع) است را حامل پیام آشکار حمایت از عراق عنوان کرد، حمایت از همه طیف‌های آن و تاکیدی بر این مسئله که وحدت در انسانیت، آغاز راه صلح، تسامح و مقابله با افراطگری است.

رئیس جمهور عراق در پایان اعلام کرد که سال جدید با چالش‌های مختلف در آستانه فرا رسیدن است و در این چالش‌ها به یک موضع جدی و شجاعانه نیاز است که زمینه را برای داشتن دولتی با درایت، عادل، مقتدر و برخوردار از حاکمیت فراهم کند. دولتی که زندگی آزادانه را برای مردم تضمین و بدون هیچ گونه سهل انگاری با افراط گرایی و فساد مبارزه کند، زیرا این دو عامل از چهره‌های واقعی تروریسم هستند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق به گفته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار