توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در کازرون

۱۱۳ موافقت اصولی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در کازرون صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زینب جعفری کارشناس مسئول صنایع جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۳ فقره موافقت اصولی و پنج فقره پروانه بهره برداری در این شهرستان صادر شده است.

او افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر، سردخانه دومداره، بسته بندی حبوبات، غلات و برنج، بسته بندی سبزیجات تازه و خشک و خوراک دام هستند و می‌توانند به افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان کمک شایانی کنند.

جعفری با اشاره به اینکه مجموع سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است، افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها ۲۱۴ هزار و ۳۰۰ تن به ظرفیت صنایع تبدیلی کازرون افزوده خواهد شد.

کارشناس مسئول صنایع جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولیدی، برای ۱۱۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

بخش صنایع کشاورزی با ایجاد ارزش افزوده، ثبات اشتغال، کاهش فقر و بیکاری و نیز ارزآوری مؤثر و مهم‌تر از همه در تأمین امنیت غذایی نقش تعیین کننده در رفع نیاز غذایی جامعه و اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار