آماده باش نجاتگران هلال احمر استان در ساعت صفر زلزله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: درپی اعلام مانور ساعت صفر با فرض وقوع زلزله ۵/۷ ریشتری در منطقه اسلامشهر تهران، به تمامی عوامل امدادی استان آماده باش اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  گفت: در هفدهمین سالگرد وقوع زلزله بم، صبح امروز مانور ساعت صفر در استان تهران آغاز و بر اساس این مانور، زلزله‌ای با قدرت ۵/۷ در مقیاس ریشتر و عمق ۱۰ کیلومتری زمین، شهرستان اسلامشهر را لرزاند.

او افزود: این یک تمرین جدی برای سنجش قابلیت‌های عملیاتی و ارزیابی ظرفیت هماهنگی نیرو‌های امدادی برای پاسخگویی و مداخله در شرایط اضطراری احتمالی است.

حرازی زاده یزدی با اشاره به اینکه مانور ساعت صفر یکی از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر در تمامی سطوح ملی، استانی و شهرستانی است که به صورت از پیش اعلام نشده اجرا می‌شود، گفت: در این مانور با شناسایی کاستی‌ها و رفع نواقص احتمالی، میزان هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های امدادی مورد پایش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: از زمان اعلام مانور ساعت صفر، تمامی نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان با تجهیزات کامل در وضعیت آماده باش قرار گرفته و برای هرگونه مداخله و اجرای برنامه امداد و نجات آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/  غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار