معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل:

بازگشایی راه ارتباطی ۶۰۰ روستا در اردبیل/ محورهای اصلی باز است

علی صبحی گفت: با تلاش کارکنان راهداری استان اردبیل راه ارتباطی ۶۰۰ روستا که براثر بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی صبحی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل با بیان اینکه  اکثر راه‌های روستایی شهرستان‌های مشگین شهر، خلخال، کوثر، گرمی، نیر، نمین و اردبیل که به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، گفت: با تلاش مأموران راهداری راه ارتباطی ۶۰۰ روستا امروز بازگشایی و ۱۲۵ روستا فردا بازگشایی خواهد شد.

او از وجود کولاک در برخی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: توصیه ما به رانندگان رعایت تمام نکات ایمنی تردد در جاده‌ها است و حدالمقدور در چنین شرایطی از تردد غیرضروری در جاده‌های برفگیر مخصوصاً گردنه‌ها خودداری کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل به اجرای طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۴۳۰ نفر از مأموران راهداری با ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به کارگیری شدند تا بتوانیم تردد در محورهای مواصلاتی را برای مردم مهیا کنیم.

صبحی کمبود ماشین آلات راهداری را به دلیل برفگیر بودن اکثر محورهای مواصلاتی استان یادآور شد و گفت: از زمان شروع بارش برف در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل در روزهای گذشته ۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به صورت استیجاری به ناوگان راهداری اضافه شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تمام جاده‌های اصلی و فرعی باز بوده و تردد در این مسیرها ادامه دارد، افزود: کف اکثر جاده‌های استان بعد از برف روبی و نمک پاشی خشک شده و مشکل یخبندان نداریم ولی در مسیرهایی که سطح جاده‌ها لغزنده است امکان یخبندان وجود دارد که رانندگان باید به جد مراقب باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل تردد در گردنه الماس، شهرستان نیر و روستاهای مسیر کورائیم را بدون زنجیر چرخ غیرممکن اعلام کرد و از رانندگان خواست بدون داشتن امکانات زمستانی از تردد در این مسیر خودداری کنند.

راه ارتباطی ۲۸۰ روستا در مشگین شهر بازگشایی شد

رضا فرج پور، رئیس اداره راهداری مشگین شهر نیز از بازگشایی بیش از ۲۸۰ راه روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مشگین شهر به دلیل کوهستانی بودن دارای ۳۱۳ راه روستایی است که تلاش کردیم این مسیرها را برای تردد بازگشایی کنیم.

او با اشاره به باز بودن تمام راه‌های روستایی آسفالته اظهار کرد: امیدواریم با تلاش همکاران راهداری تا ظهر فردا تمام راه‌های روستایی که امکان تردد ماشین الات راهداری در آنها وجود دارد بازگشایی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.