کاهش آمار ازدواج و تولد در لرستان

سرپرست ثبت‌احوال استان لرستان گفت: بر اساس آمار ثبت احوال لرستان در ۹ ماه گذشته در هر شبانه روز شاهد تولد ۷۵ کودک و ۴۳ ازدواج در استان بوده‌ایم این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل در هر شبانه روزبه طور متوسط ۷۹ تولد و ۴۴ ازدواج در لرستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، فریبرز امیری،سرپرست ثبت احوال لرستان اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته ۲۰ هزار و ۶۲۴ ولادت در لرستان ثبت‌شده است که از این تعداد ۱۰هزار و ۸۶۸ نفر پسر و ۹ هزار و ۷۵۶ نفر دختر بودند به عبارتی در لرستان به ازای هر ۱۱۱ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است.

او افزود: بر اساس آمار فوق در طی ۹ ماه گذشته در هر شبانه‌روز در لرستان ۷۵ کودک متولدشده است این در حالی است که در ۹ ماهه سال ۹۸ در هر شبانه روزبه طور متوسط ۷۹ نوزاد در استان متولدشده است.

او تصریح کرد: امسال بر اساس آمار سازمان ثبت و احوال میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و سن پدران ۳۴.۶ سال بوده است، اما میانگین سن مادران در سال گذشته ۲۹ سال و میانگین سن پدران۳۴ سال بوده است.

سرپرست ثبت‌احوال استان لرستان عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۱هزار و ۸۳۳ مورد ثبت ازدواج در استان انجام‌شده است که میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۷.۸ سال و زنان ۲۲.۹ سال بوده است.

او افزود: امسال در هر شبانه‌روز در استان ۴۳ مورد ازدواج ثبت‌شده است این در حالی است که سال گذشته این آمار در هر شبانه‌روز ۴۴ مورد بوده است.

امیری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تقریباً ۲ هزار و ۹۹۲ طلاق در لرستان ثبت‌شده است، بیان کرد: میانگین سن طلاق برای مردان ۳۵و زنان ۳۱ سال است و در این مدت بیشترین آمار مربوط به طلاق‌ها زوج‌هایی است که کمتر از یک سال از ثبت ازدواج آنان می‌گذرد.

او گفت:سال گذشته در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط تعداد ۱۰ طلاق در لرستان ثبت‌شده است، اما این آمار امسال به ۱۱ مورد در شبانه‌روز رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار