کلیات هوشمند سازی یارانه های شهرداری به تصویب رسید

اعضای شورای شهر تهران به کلیات هوشمند سازی یارانه های شهرداری تهران رای دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی کلیات طرح هوشمند سازی یارانه های شهرداری و ثبت مشارکت ها و تشویق شهروندان در دستور جلسه امروز شورای شهر تهران قرار گرفت و تصویب شد.

در ابتدای بررسی این دستور حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان در اداره و توسعه شهر مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را بوجود آورده است. همچنین، ستاد سمن‌ها، شورایاران و نهاد‌های صنفی تخصصی حوزه شهری هم کمک‌هایی می‌کنند.

رسولی تصریح کرد: در شرایط شکاف سلسله مراتبی سکونتی شهر نیازمندان و توان‌خواهان و رکود اقتصادی که کرونا آن را تشدید کرده، باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توان‌خواهان به میزان بیشتری از یارانه‌های شهر استفاده کنند و مسیر تحقق عدالت اجتماعی ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این طرح نوعی بسترسازی، اجتماعی‌پذیری و فرهنگ‌پذیری نیاز دارد. آنچه در کمیسیون به تصویب رسید بار مالی در بودجه یارانه‌ها نخواهد داشت.

در ادامه آروین عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح ۶ ماده دارد که هدف آن افزایش مشارکت مردمی و کاهش نابرابری در جامعه است.

وی ادامه داد : این مصوبه می گوید که شهرداری تهران در بخش های مختلف ازجمله در مراکز ورزشی، حمل و نقل عمومی و غیره به شهروندان یارانه می دهد تا برخی رفتارهای زیستی شهروندان تشویق شود. اما این یارانه ها غیر هدفمند است و به دست همه افراد نمی رسد.

آروین گفت: هدف این طرح افزایش مشارکت است. ما باید حواس مان به اقشاری که با وجود تسهیلات شهری باز هم قادر به استفاده از برخی خدمات شهری، فرهنگی و غیره نیستند باشد.

عضو شورای شهر تصریح کرد: این مصوبه بار مالی ندارد و تنها به دنبال ایجاد طرحی برای تشویق شهروندان مشارکت کننده در مدیریت شهر و دسترسی اقشار ضعیف از برخی خدمات بیشتر است.

در نهایت کلیات طرح هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و تشویق شهروندان با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

پس از تصویب این طرح پیشنهاد بازگشت طرح به کمیسیون برنامه و بودجه از سوی محمد سالاری عضو شورای شهر و هیات رئیسه شورا مطرح شد و در نهایت این پیشنهاد سالاری با ۷ موافق، رای کافی را کسب نکرد.

در ادامه پیشنهاد دیگری درباره حذف بند ۳ این مصوبه مبنی بر حذف استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی و پاک از سوی محمد علیخانی مطرح شد که در نهایت این پیشنهاد با ۱۱ موافق به تصویب رسید و بر این اساس بخش خدمات حمل و نقل عمومی از مطرح مذکور حذف شد.

همچنین نژاد بهرام عضو دیگر شورای شهر تهران پیشنهاد ایجاد سقف مالی برای تشویقات این طرح را ارائه کرد که این پیشنهاد هم تنها با  ۴ رای موافق به تصویب نرسید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار