کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین تعطیل شد/بیکاری ۲۵۰ کارگر

با قطع گاز کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین خط تولید متوقف شد و ۲۵۰ کارگر کارخانه و هزار نفر نیروی وابسته بیکار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در حالی که تمامی مسئولان کشوری همزمان با فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد ساختار‌ها در جهت رسیدن به جهش تولید برنامه ریزی می‌کنند و مسئولان استان فارس نیز طی چندین ماه گذشته بار‌ها از رفع مشکلات صنایع تولیدی سخن گفتند، اما متأسفانه در استان فارس بازهم شاهد تعطیل شدن یک کارخانه به دلیل عدم گازرسانی در فصل زمستان هستیم.

مدیر عامل کارخانه گفت: هر سال با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی کارخانه‌های صنعتی یا مصرف گاز را کاهش میدهند یا از سوخت جایگزین برای فعالیت کارخانه استفاده می شود که متاسفانه این کارخانه سیستم استفاده از سوخت جایگزین که مازوت هست را ندارند و شرکت گاز استان فارس با قطع گاز کارخانه ،خط تولید هم متوقف شده است.

خان سالار افزود: با تعطیلی کارخانه ۲۵۰ کارگر کارخانه و هزار نفر نیروی وابسته بیکار شدند.

مدیر عامل کارخانه سیمان فیروزآباد که سیستم استفاده از سوخت مازوت دارند،گفت: افزایش سه برابری قیمت مازوت شرایط را برای ادامه کار بسیار سخت کرده است.

شریفی افزود: با این افزایش قیمت سوخت یا باید هزینه محصول تمام شده هم افزایش یابد یا توقف کارخانه را داشته باشیم.

بنی کریمی مدیر عامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی فارس با اشاره به اینکه افزایش قیمت مازوت بر اساس مصوبه فروردین ماه امسال هیئت وزیران انجام شده است گفت:برای حل مشکلات کارخانه‌های سیمان و کاهش قیمت سوخت مازوت با ستاد مرکزی نفت کوره مکاتبه شده تا قیمت‌ها به نرخ قبل برگردد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگران زحمت کش سیمان سپهر
۱۳:۴۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
با سلام
ما در شرکت سیمان سپهر قیروکارزین کار میکنیم
امروز تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ است حقوق برج ۷ . ۸ . ۹ ما هنوز پرداخت نشده واقع ما باید چیکار کنیم قطع شدن گاز چه ربطی به پرداخت حقوق ها داره که حقوق ها رو پرداخت نمی کنند معلوم هم نیست کی پرداخت بشه . چه کسی باید پاسخگوی حق این همه کارگر باشه؟

با سپاس لطفا حرف ما رو پخش کنید تا به گوش همه برسه