مصرف گاز در خراسان شمالی از مرز بحران گذشت

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: میزان مصرف گاز در این استان از مرز بحران گذشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  : مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت : در ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در این استان هفت میلیون و ۷۲۳ هزار متر مکعب بوده که از این مقدار شش میلیون و ۱۶۶ هزار متر مکعب در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

به گفته او ۷۹ درصد از گاز مصرفی در روز گذشته در بخش خانگی و تجاری بوده است.


بیشتر بخوانید 


میربلوکی تاکیدکرد: اگر هر خانواده‌ای در ساعت دو متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشد به میزان ۶۶۰ هزار متر مکعب گاز مدیریت خواهد شد.

او گفت : میزان اوج مصرف گاز در این استان در سال‌های گذشته پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بوده که اکنون ۳۶۰ هزار متر مکعب به آن افزوده شده است.

او  با اشاره به اینکه در۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در بخش صنایع این استان یک میلیون و ۶۵۶ هزار متر مکعب بوده است، ادامه داد: هم اکنون گاز شرکت سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان قطع شده، گاز شرکت آلومینیای جاجرم محدود و مجتمع پتروشیمی خراسان به حداقل میزان گاز در حال فعالیت هستند.

او  تاکیدکرد: عدم صرفه جویی و مدیریت در مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی موجب می‌شود تا گاز صنایع محدودتر شود که این امر به تولید ضربه خواهد زد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در ارتباط با مصرف گاز در ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز بیان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته حدود ۳۰ دستگاه اداری پرمصرف شناسایی شده که گاز حدود ۱۲ دستگاه قطع و به مابقی تذکر داده شده است.

او افزود : از سوی دیگر طی روز گذشته اطلاعیه‌ای به دستگاه‌ها صادر شد که از ساعت هشت صبح تا ۱۱ گاز خواهند داشت و بعد از آن برای مدیریت در مصرف، گاز آن‌ها قطع خواهد داشت و این امر برای این است تا بخش خانگی دچار مشکل نشوند.

میربلوکی گفت: در حال حاضر فشار گاز در شهرستان گرمه و جاجرم پایین است که اگر توجه در مصرف نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.