دشمن اصلی ماهواره های رادیویی روی ماه قرار می‌ گیرد

شرکت Nokia of America سعی دارد ایستگاه اینترنت 4G را بر سطح ماه قرار دهد و اینترنت فضایی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که افراد به سمت رصدخانه جردل بانک حرکت می‌کنند از آن‌ها درخواست می‌شود تا گوشی‌های هوشمند خود را خاموش کنند چرا که سیگنال‌های تلفن‌های همراه می‌توانند برای تلسکوپ لوول اختلال ایجاد کنند و تاثیرات مخربی برجای بگذارند.

تلسکوپ‌های رادیویی به صورتی فوق‌العاده حساس طراحی شده‌اند تا از دقیق‌ترین اطلاعات در فضا مطلع شوند. کارل سگان، یکی از ستاره‌شناسان ناسا در رابطه با قدرت تلسکوپ‌های رادیویی گفته: "تمام انرژی دریافت شده توسط تلسکوپ‌های رادیویی از منظومه شمسی کمتر از انرژی ایجاد شده یک دانه برف است که به زمین می‌رسد".

این یعنی تلسکوپ‌های مذکور حساسیت فوق‌العاده‌ای دارند که می‌توانند از فواصل بسیار دور چنین انرژی محدودی را دریافت کنند. اکنون ستاره‌شناسان نگران این مسئله هستند که ایجاد شبکه اینترنت 4G در فضا چه ضررهایی را می‌تواند به تحقیقات آن‌ها وارد کند. به تازگی شرکت نوکیا در آمریکا مبلغ ۱۴.۱ میلیون دلار را برای توسعه شبکه اینترنت نسل ۴ در ماه دریافت کرده است. برنامه توسعه اینترنت 4G در ماه به منظور سرعت بخشیدن به ارتباطات با فضانوردان و دریافت اطلاعات دقیق‌تر صورت گرفته و همچنین فناوری جدید می‌تواند مسیریابی در فضا را آسان‌تر کند.

راه‌ حل مقابله با فرکانس‌های مخرب ایستگاه اینترنتی فضایی


بیشتر بخوانید


راه‌ حل مقابله با فرکانس‌های مخرب ایستگاه اینترنتی فضایی

با وجود آن که هدف ساخت ایستگاه‌های اینترنت پرسرعت در ماه می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد اما این امر تمرکز تلسکوپ‌های رادیویی را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. دخالت فرکانس رادیویی یا همان RFI از زمان‌های دور دشمن اصلی ستاره‌شناسان به حساب می‌آمده است. دانشمندان همواره سعی داشته‌اند با توسعه فناوری جلوی دخالت و تاثیر فرکانس‌ها را بگیرند.

این امر نهایتا به ساخت تلسکوپ‌های SKA منجر شد. این دستگاه‌های جدید می‌توانند میزان زیادی از RFI را دفع کنند اما همچنان به اندازه‌ای قوی نیستند که بتوانند با فرکانس‌های ایجاد شده توسط یک ایستگاه اینترنتی در ماه مقابله کنند. گفته می‌شود اکنون دانشمندان در حال توسعه نوعی از SKA هستند که ۷۰ درصد از تلسکوپ‌های دیگر حساسیت کمتری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار