امحای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کالای غیرمجاز

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در ۹ نخست امسال ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کالای غیرمجاز با نظارت محیط زیست در استان امحا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث رحیمی رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کالا‌های امحا شده شامل انواع دارو‌های قاچاق و خارج از شبکه رسمی توزیع، کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی، انواع کالا‌های تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز بود که پس از اخذ مجوز‌های لازم از مراجع قضایی امحا شد.

او گفت : به منظور حفظ محیط زیست و صیانت از این میراث همگانی این کالا‌ها با برگزاری مناقصه عمومی از طریق سامانه خدمات الکترونیک دولت، توسط یکی از شرکت‌های امحا مواد شیمیایی و دارویی و با نظارت کارشناسان محیط زیست در کامیون اختصاص یافته برای این امر پلمب و برای معدوم سازی به مقصد اصفهان ارسال شد.

او افزود: یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه عرضه و مصرف موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد است.

رحیمی از مردم خواست هوشیار باشند که در هنگام خرید کالا‌های سلامت محور به تاریخ تولید و انقضا محصولات و وضعیت ظاهری محصولات توجه جدی داشته و هرگونه مشکل در سطح فروشگاه‌های سطح عرضه را از طریق سامانه ۱۹۰ به کارشناسان معاونت بهداشتی اطلاع دهند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده مشکل در سطح شرکت‌های پخش و واحد‌های تولیدی با شماره تلفن شکایات ۳۷۱۰۶۲۳۲ معاونت غذا و دارو تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.