کتاب گویای «فتنه تغلب» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب گویای «فتنه تغلب» در ساختمان شهدای رادیوی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از کتاب گویای «فتنه تغلب» با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، شاملو مدیر ایران صدا، قندهاری مدیر عامل انتشارات انقلاب اسلامی، مسولان حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای و جمعی از مدیران در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاملو مدیر شبکه ایران صدا گفت: دوستداران حوزه کتاب، حتما مطالعه کتاب کاغذی را در اولویت شان قرار می‌دهند، اما سبک زندگی جدید آن‌ها را به سمت دیگری سوق داده است. اگر در این مقطع حرف‌های خوبی داشته باشیم، اما نتوانیم در قالب محتوا‌های جدید عرضه کنیم نمی‌توانیم آن را به نمایش بگذاریم، با همراهی انتشارات انقلاب اسلامی و همچنین موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم این کتاب را ضبط کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این کتاب را به دایره عمومی تری برسانیم موفق خواهیم بود. این اثر واقعاً با هنرمندی تهیه شده  و با اینکه ۱۵ ساعت است، اما کسانی که مشغله های خسته کننده دارند، می‌توانند  در این شرایط  بسیاری از ناگفته‌های شنیده نشده را بشنوند.

کتاب گویای «فتنه تغلب» رونمایی شد

مصطفی غفاری نویسنده کتاب «فتنه تغلب» گفت: همه این کتاب به قلم من نیست و بخش‌هایی از آن مربوط به روایات و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هاست. تلاش کردم کار نویسندگان و مطالبی که مستند به سخنان مقام معظم رهبری است .این کتاب را در نهایت امانت داری نوشتم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قدردانی از رادیو است. برای تهیه این اثر به شکل گویا، اعتبار مطالب کتاب کاملا سنجیده شده و قابل استناد بود. به هیچ وجه آسیب اخلاقی به وجود نیامد و در حدی که برای یک مجموعه فرهنگی مقدور بود  تلاش کردیم تا حق مطلب ادا شود.

وی افزود: پس از گذشت یک دهه از این رویداد، شاید برخی از لحظات به غبار فراموشی سپرده شد، اما با فاصله گرفتن از فضای فتنه و غبارآلود  می‌توان قضاوت دقیق تری داشت. خوشحالم که این اثر به این شکل ارائه شده است که با صدای هنرمندان رادیو آمیخته  و در نهایت ارزشمند شد.

قندهاری مدیر عامل انتشارات انقلاب اسلامی هم گفت: این کتاب  بیش از ۴۰۰ صفحه دارد و به چاپ پانزدهم رسیده و در حالی که کتاب گویا می‌شود، مخاطبان بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مؤسسه انتشارات انقلاب اسلامی با گنجینه بی‌پایانی از محتوا، پژوهش‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مواجه هستیم و در این راستا ۲۰۰ کتاب چاپ شده و بازتاب‌های خوبی را نیز از آن‌ها شاهد بودیم.  

کتاب گویای «فتنه تغلب» رونمایی شد

در ادامه  نیلی  مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این کتاب را چندی پیش مطالعه کردم، این اثر از همه آثاری که در رابطه با فتنه بود، بهتر و شنیده‌تر است. روایت آن جذاب و شنیدنی است که در رسانه ملی گفته نشده است. از همه همکارانی که صدایشان سبب شده این اثر در فضای رسانه‌ای دیده و جدی گرفته شود، تشکر می‌کنم.

بخشی زاده معاون صدا در ادامه برنامه گفت: از قبل هم رادیو نسبت به کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه داشته و فعالیت گسترده‌ای در حوزه کتاب انجام داده است.

وی افزود: با توجه به مطالعه ای که درباره رفتار رادیو در ترویج فرهنگ مطالعه شده است، می‌توان گفت سیاست همه شبکه‌ها مبتنی بر افزایش ضریب نفوذ کتاب در خانواده بوده است. در نگاه آماری می‌توان به این نتیجه رسید که معرفی کتاب هایی با موضوعات تقویت خودباوری و اهتمام به افزایش ضریب مطالعه توانسته است. رسانه ملی خصوصا رادیو را در حوزه کتابخوانی در فضای کودک جوان و خانواده با اهمیت نشان دهد.

وی ادامه داد: کتاب تغلب در سه فصل بررسی شده است. یک فصل به مصاحبه با دست اندرکاران و عوامل انتخابات و یک فصل به بیان ناب رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد و بخش سوم نیز تکمیل کننده اسنادیست که ادعای تقلب را تحلیل می‌کند‌. رادیو برای این گونه فعالیت‌ها همچنان راهش باز است.

معاون صدا بیان کرد: هر آنچه درباره عظمت انقلاب اسلامی گفته شود می‌تواند، در رادیو انعکاس پیدا کند. هر آنچه از مفهوم مقاومت است برای ما ارزش دارد. این کتاب به ما یادآوری می کند که کشور ما هشت ماه در شدیدترین لحظات فتنه سوخت اما نگاه مقام معظم رهبری درمانگر این لحظات بود که به ما تسلی داد.

در پایان مراسم از کتاب گویای «فتنه تغلب» رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار