واگذاری ۱۰ هزار فقره تسهیلات به واحد‌های مسکونی روستایی استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از واگذاری ۱۰ هزار فقره تسهیلات به واحد‌های مسکونی روستایی استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاخص بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی در کشور را ۵۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی دیگر در استان همدان نیاز به پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی دارند که امسال ۱۰ هزار فقره تسهیلات به واحد‌های مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

او شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان را ۶۴ درصد اعلام کرد و در این خصوص گفت: در افق سال ۱۴۰۴ به افزایش ۷۰ درصد در این باره خواهیم رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و عملکرد ۱۴ سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به این شاخص برسیم.

ظفری گفت: از سال ۱۳۸۵ که طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تایید و عملیاتی شد تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات در اختیار روستاییان استان همدان قرار گرفت.

او اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۱۶۵ هزار واحد روستایی با جمعیت ۱۹۹ هزار خانواده در روستا‌های استان همدان موجود است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۷۵ هزار تن سیمان هدیه مقام معظم رهبری برای سیل زدگان نوروز ۱۳۹۸، در بین هشت هزار و ۷۴۳ متقاضی واجد شرایط استان همدان توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: در چند سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) در اختیار افراد واجد شرایط طرح بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی توزیع شده است.

ظفری با اشاره به اجرای طرح هادی هم ابراز داشت: از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانواده در ۷۵۲ روستا طرح هادی به منظور توسعه عمرانی روستا، اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان افزود: با اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه عمرانی روستا‌ها شاهد مهاجرت معکوس در برخی از شهرستان‌های استان، چون رزن وفامنین بوده ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.