خرید تضمینی مرکبات شب عید در هاله ای از ابهام

چانه زنی ستاد تنظیم بازار و اختلاف قیمت پیشنهادی سبب شده است فرآیند خرید تضمینی مرکبات هنوز آغاز نشود.

خرید تضمینی مرکبات شب عید در هاله ای از ابهام به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: بیش از ۳۲ هزار تن مرکبات پارسال برای تنظیم بازار شب عید در مازندران ذخیره سازی و همزمان با شب عید در سراسر کشور توزیع شده بود.

او با بیان اینکه خرید توافقی مرکبات برای شب عید امسال به دلیل اختلاف در تعیین قیمت مرکبات هنوز آغاز نشده است، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرکبات اکنون در انبار‌های فنی استان ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است به همین دلیل پیشنهاد خرید و ذخیره سازی مرکبات با همین قیمت را به ستاد تنظیم بازار دادیم که مورد موافقت قرار نگرفته است.

او ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت پیشنهادی برای هر کیلوگرم مرکبات را ۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام می‌کند که مورد قبول استان و باغداران مازندرانی نیست.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه فروش مرکبات پایین‌تر از قیمت بازار مورد استقبال باغداران قرار نمی‌گیرد و به ضرر آنان است، ادامه داد: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی روزانه بیش از ۳۰ کانتینر مرکبات با قیمت هر کیلوگرم بیش از ۱۲ هزار تومان به بازرگان خارجی فروخته می‌شود و قطعا کشاورز حاضر به فروش محصول زیر این قیمت نیست.

قوانلو گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مرکبات بهمن و اسفند برداشت و روانه انبار‌ها می‌شود تهیه و تامین مرکبات با قیمت پیشنهادی ستاد تنظیم بازار در این ماه‌ها امکان پذیر نیست.

او افزود: هر زمانی که قیمت ارائه شود خرید مرکبات در استان آغاز می‌شود و اگر به توافق نرسیم خرید و ذخیره سازی مرکبات شب عید انجام نمی‌شود. 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۱۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
باسلام
مگر قرار است با این وضعیت و شیوع کرونا در کشور شب عیدی برگزار شود که بفکر خرید مرکبات باشیم بذارید بازار روند فعلی خود را حفظ کند
آخرین اخبار