مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان؛

درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک از ضرورت درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: دو موقوفه در اصفهان برای این امر وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سردار شهید قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری جلسه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار داشت: در این جلسه تفاهم‌نامه ۹ بندی بین این دو نهاد منعقد شد تا ادامه همکاری سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده باشد.

او افزود: مفاد این تفاهم‌نامه در گذشته در استان اصفهان بین دو اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان منعقد شده بود و در حال حاضر با این تفاهم‌نامه نسخه موجود در استان اصفهان تکمیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در این جلسه پیشنهاداتی را مبنی بر ایجاد درآمد‌های پایدار برای بازسازی عتبات عالیات ارائه داد، گفت: در این زمینه دو پروژه مهم را معرفی کردیم که با نیت کمک به عتبات عالیات عراق وقف شده بود.

او ادامه داد: یکی از این آن‌ها موقوفه‌ای در شهرستان تیران و کرون و دیگری موقوفه‌ای در شهر اصفهان است که در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و درآمدزایی بیشتر این دو موقوفه برنامه‌ریزی شود.

بلک تصریح کرد: مردم و هنرمندان استان اصفهان همواره در بازسازی عتبات عالیات نقش داشته‌اند و هنر هنرمندان و مومنان این شهر همچنان در عتبات عالیات مشهود است و دارای سابقه طولانی و دیرینه‌ای است.

او با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان عتبات عالیات اظهار داشت: از جمله این مفاد استفاده از ظرفیت و فضا‌های موجود در موقوفات برای فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات است ضمن اینکه باید توجه داشت در کشور عراق موقوفات بسیاری وجود دارد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود در کشور برای این امر استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: تجمیع درآمد‌های مربوط به عتبات عالیات در کشور از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است و این امر با مجوزی که نماینده، ولی فقیه صادر خواهند کرد اجرایی خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار