امام جمعه بوشهر:

حماسه ۹ دی برگرفته از ولایتمداری حضرت زهرا (س) بود

امام جمعه بوشهر، خلق حماسه ۹ دی را الگوگیری مردم از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر دوشنبه‌شب در آیین بزرگداشت ایام فاطمیه، حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی که در فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه این مناسبت‌ها نشأت گرفته از هم است، بیان کرد: حضرت زهرا (س) نماد ولایت‌مداری، ۹ دی روز میثاق با ولایت و شهید قاسم سلیمانی سردار ولایت‌مداری است.

او این مناسبت‌ها را در کنار هم تولید کننده مفهوم ولایت‌مداری و اخلاص دانست و با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا (س)، ایشان را واسطه فیض آفرینش سلسله امامت، سرچشمه همه خوبی‌ها و پایداری نبوت، امامت و ولایت خواند.

امام جمعه بوشهر، استقامت در ولایت‌مداری و بصیرت را یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: حماسه ۹ دی تجلی همین بصیرت و ولایت‌مداری است.

او عنوان کرد: دشمن در ۹ دی آمده بود نظام را دچار چالش جدی سیاسی اجتماعی کند و طرح براندازی را از سوی نظریه پردازان جهان استکبار عملی سازد.

امام جمعه بوشهر، انقلاب مخملی را از اهداف دشمن دانست و گفت: دشمنان مراحل گوناگونی برای براندازی نظام اسلامی طراحی کرده بودند، اما بصیرت و ولایت‌مداری مردم که در مکتب حضرت زهرا (س) آموخته بودند، اهداف دشمن را ناکام کرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مردم از یک سو، دشمن و توطئه‌های دشمنان را شناخته‌اند و از سوی دیگر از ویژگی‌های اسلام، نظام اسلامی و انقلاب آگاه هستند و با ولایت‌مداری نسبت به رهبر انقلاب، حماسه ۹ دی را خلق کردند.

او، حماسه ۹ دی را الگوگیری مردم از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و گفت: آن توطئه بسیار خطرناک که جهان استکبار به آن دل بسته بود با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و بصیرت، ولایت‌مداری و حضور مردم در صحنه، ناکام، و نظام اسلامی ایران مستحکم‌تر شد.

امام جمعه بوشهر، بصیرت، ولایت‌مداری، دشمن شناسی، پیروی از ولایت و در مقابله دشمنان ایستادن را از افتخارات ملت ایران دانست و حماسه ۹ دی را یکی از ایام‌الله در تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

صفایی بوشهری، سردار شهید قاسم سلیمانی را یکی از پرچمداران بصیرت و ولایت‌مداری دانست و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شهید قاسم سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند، گفت: شهید قاسم سلیمانی در اوج ایمان، تقوا، اخلاق و اخلاص بود. انسانی بصیر و دشمن شناس بود و در میدان دشمن بازی نمی‌کرد بلکه در میدان انقلاب و ولایت با جان خدمت می‌کرد.

او، با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اهل حرف نبود و همیشه در صحنه حضور داشت، افزود: این سردار مطیع امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه بوشهر، حضور در عملیات‌های حساس، خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان از جمله سیل خوزستان و دفاع از حریم اهل بیت (ع) را از دیگر شاخص‌های سردار شهید قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: بصیرت، اخلاص، ولایتمداری شهید سلیمانی چنان این سردار را محبوب و با عظمت کرد که پس از شهادتش، بیش از دوران حیاتش اثر بخش شد.

او، نابودی داعش، به زانو در آوردن آمریکا در منطقه، افشای اسلام‌های انحرافی را از دیگر اقدامات شهید سلیمانی بیان کرد و افزود: ایجاد امنیت پایدار، اقتدار و عظمت از دستاورد‌های شهید سلیمانی است و با شهادتش جامعه را در مسیر بصیرت، ولایت‌مداری و وحدت در سایه ولایت قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: نام و مکتب شهید قاسم سلیمانی فراموش شدنی نیست و محو نمی‌شود، زیرا خودش را با خدا و با شهدا پیوند داده بود. 

صفایی بوشهری گفت: کنار تجلیل از این سردار شهید باید آموزه‌های مکتب آن شهید تعلیم داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.