توسعه ورزش‌های محله‌ای در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: ورزش‌های محله‌ای و حمایت از ورزش همگانی در اردبیل توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمیدلطف الهیان، شهردار اردبیل امروز در جلسه شورای عالی ورزش اردبیل گفت:توسعه رشته بدمینتون و نیز ایجاد زمین مینی فوتبال در محلات انجام شده است و در بحث تیم داری و اعزام به مسابقات و همچنین حمایت از تیم‌های محلات اقدامات و همکاری‌های لازم را در جهت رشد ورزش محلات و توسعه ورزش همگانی خواهیم داشت.

او حمایت از ورزش محلات را عاملی مهم در کشف و پرورش استعدادهای ورزشی دانست و افزود: توجه به ورزش‌های تیمی و همگانی در محلات در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز موثر خواهد بود.

شهردار اردبیل گفت: ترغیب و ترویج ورزش در بین آحاد مردم  باید فرهنگ‌سازی شود تا گرایش آنها به ورزش برای تامین سلامتی و ایجاد نشاط و سرگرمی افزایش یاید.

او بیان کرد: ورزش محلات یک سرگرمی نیست بلکه باید بر مبنای استفاده از متخصصان تربیت‌بدنی آن را توسعه داد و نهادینه کرد تا زمینه افزایش نشاط و سلامت اجتماعی فراهم گردد.

لطف اللهیان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پیاده‌روی و توسعه فعالیت‌های  ورزشی همگانی افزود: افزایش فعالیت‌های ورزشی شهروندان می‌تواند علاوه بر تغییر سبک زندگی شهروندان راهی موثر برای مدیریت سلامت شهروندان نیز باشد.

او اظهار کرد: احداث ۱۰ کیلومتر جاده تندرستی، ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دور دریاچه شورابیل و احداث زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی از جمله پیاده راه‌ها در اردبیل نشان از اهتمام ویژه شهرداری  در جهت توسعه سلامت شهروندان و توجه به ورزش‌های همگانی است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه  امکانات ورزشی با هدف ایجاد سرگرمی و نشاط  در منطقه نمونه گردشگری شورابیل توسعه می‌یابد افزود:ظرفیت تامین زیرساخت‌های ورزشی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل وجود دارد و برای تامین سلامتی مردم جامعه و نیز توسعه ورزش در این منطقه ورزش‌های ساحلی توسعه می‌یابد.

او گفت: ایجاد اسکله قایقرانی و نیز احداث زمین‌های ورزش ساحلی چون والیبال و فوتبال ساحلی، زمین اسکواش و زمین تیراندازی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.