معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

ضرورت توسعه کتابخانه‌های مجازی در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه کتابخانه‌های مجازی در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا، توجه به کتاب و توسعه کتاب‌خوانی است، اظهار داشت: لازم است علاوه بر برنامه‌ریزی برای تهیه کتاب‌های صوتی بنا به نیاز مخاطبان، از فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های مرتبط با کتاب‌خوانی هم به‌صورت بهینه استفاده شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی روند توسعه کشور و زیربنای توسعه همه‌جانبه، توسعه علمی است که این مهم با توسعه کتابخانه‌ها و ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه محقق می‌شود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و به دلیل انجام وظایف گسترده همواره برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌های اجرایی است که به لحاظ قانونی و عرفی باید این همراهی‌ها و همکاری‌ها به‌صورت مستمر انجام شود.

او به آغاز اجرای طرح پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای از آبان امسال در استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات به مردم ساکن در حاشیه شهر‌ها و مناطق کم‌تر برخوردار، دسترسی آسان همه اقشار به کتاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت‌های برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی استان قرار گرفته است.

مردانی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح در شهرستان لردگان اعتباری نزدیک به ۵۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص‌یافته است که به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی، این طرح می‌تواند موجب رونق و شکوفایی فرهنگی در این مناطق شود.

او بر انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای طرح پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در دیگر مناطق استان هم تأکید کرد و افزود: شناسایی مناطق فاقد کتابخانه، جانمای برای ایجاد پیشخوان و برنامه‌ریزی برای تأمین بودجه در مجموع اعتبارات طرح‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در توسعه اجرای این طرح اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.