محرز مطرح کرد؛

تولید میلیون ها دوز واکسن کرونا به زودی در ایران

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ساخت واکسن‌های دیگر در دستور کار است و واکسن کرونا در میلیون‌ها دوز در ایران تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در  نشست خبری مجریان مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا امروز (سه‌شنبه نهم دی ماه) اظهار کرد: ما سال هاست واکسن می‌سازیم. اخیرا تولید داخل واکسن آنفلوآنزا در حال انجام است.

وی افزود: بزرگترین سایت تولید واکسن در ایران همین سایت است. با کمک جوانان متعهد، امیدواریم ساخت واکسن‌های مختلف را در کشور داشته باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ان‌شاءلله ساخت واکسن‌های دیگر در دستور کار است و واکسن در میلیون‌ها دوز در ایران تولید خواهد شد.

محرز تصریح کرد: ما آمادگی ساخت واکسن و کیت‌های تشخیص را داریم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا زمانی که مصونیت ایجاد نشود، خیال ما از واکسن راحت نمی‌شود. از ابتدا نمی‌توانیم به همه واکسن بزنیم و باید اولویت بندی کنیم.

محرز تصریح کرد: ۴٠ تا ۵٠ درصد از افراد اگر بدنشان آنتی بادی ترشح کنند و در برابر این واکسن مقاومت نشان دهد، آنگاه می‌توانیم بگوییم ایمنی ایجاد کرده‌ایم و حتی دیگر لازم نیست برای بچه‌های کوچک واکسن تزریق کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این واکسن در تست حیوانی بالای ٩٠ درصد ایمنی داده است و امیدواریم در تست انسانی بالای٧٠ درصد ایمنی بدهد و اکنون به پایان ساعت اجرای اولین تست انسانی واکسن ایرانی کرونا نزدیک می‌شویم و در ۴۵ دقیقه اول داوطلب اول شرایط بسیار خوبی دارد.

محرز تصریح کرد: برخی از نتایج اولیه واکسن کرونا در هفته اول مشخص می‌شود، در صورتی که واکسن‌هایی هستند که نتایج آن‌ها در چند هفته و چند ماه مشخص می‌شوند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۴ تا ۶ هفته زمان اثربخشی واکسن کرونا است و باید به آن زمان داد.

وی افزود: ما سال‌ها است واکسن می‌سازیم خیلی از واکسن‌ها متوقف شدند و اکنون تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا نیز در حال انجام است و بزرگترین سایت تولید واکسن در ایران همین سایت است.

محرز گفت: امیدواریم با کمک جوانان متعهد ساخت واکسن‌های مختلف در کشور را پیش رو داشته باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ابهامات بسیاری در زمینه شیوع ویروس انگلیسی کرونا وجود دارد، اما مردم نگران نباشد، چراکه واکسن ایرانی کرونا به گونه‌ای ساخته می‌شود که توانایی مقابله با ویروس‌های جدید را نیز داشته باشد.

محرز تصریح کرد: ویروس انگلیسی نگرانی ندارد و طی یک ماه واکسن جدید تولید می‌شود، لذا لازم است تا ساخته شدن واکسن مراقب باشید و از دورهمی خودداری کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار