رفع تصرف ۱۹۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از خلع ید و رفع تصرف هزار و  ۹۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: طی ۹ ماه گذشته  به دستور مقام قضایی از هزار و  ۹۰۷هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در زنجان رفع تصرف شده است.

او افزود: مقابله قاطع با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی ومنابع طبیعی یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان زنجان است و در این راستا هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی زنجان به صورت منظم و با دستور کار هدفمند از ابتدای امسال در حال برگزاری است، افزود: دستگاه قضایی با تمام کسانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند قاطعانه برخورد می‌کند و از همه سازمان‌های متولی می‌خواهد که نسبت به رفع تصرف اقدام کنند.

او در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضائی و سایر نهاد‌های مسئول در حوزه صیانت از اراضی ملی تأکید کرد و افزود: در خصوص ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیرمجاز در استان زنجان، تدابیر لازم اندیشیده شده و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی زنجان قرار دارد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی استان زنجان با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اولویت مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود، گفت: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌ها است، بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.