سرهنگ گودرزی خبر داد:

کلاهبرداری میلیاردی از طریق شرکت های بیمه گر با ثبت سند

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی که با ثبت ۶۷۹ فقره سند صوری خسارت در سامانه یکی از شرکت‌های بیمه گر ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود،خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران گفت: نماینده یکی از شرکت‌های بیمه گر به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناسی در سامانه شرکت بیمه چندین فقره سند صوری خسارت بدنه ثبت و خسارت مالی فراوانی به شرکت وارد کرده است.

وی عنوان کرد: مهندسان پلیس فتا در بررسی‌های پلیس دریافتند که ثبت سند‌های صوری داخلی بوده و به احتمال فراوان فردی با در اختیار داشتن رمز‌های مربوط توانسته است اسناد صوری را ثبت و مبلغ ثبت شده در برگ‌های تعیین خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کند.

رئیس پلیس فتا تهران بیان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم روزانه ۷ فقره سند صوری در سامانه پلیس با همکاری یکی از مراجعه کنندگان به شرکت، ثبت کرده و در مجموع ۶۷۹ فقره سند صوری تنظیم کرده است.

این مقام سایبری تصریح کرد: با تلاش بی وقفه افسران سایبری پلیس فتا هویت متهم و مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پلیس فتا انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: متهم به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل پرونده و دستگیری همدست متهم ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا ، کلاهبردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار