شریعتمداری:

تلاش برای ارتقای صندوق بازنشستگان ادامه دارد

وزیر کار گفت: برای ارتقای صندوق بازنشستگان تلاش می‌کنیم تا این جایگاه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با کانون بازنشستگان کشوری اظهار کرد: ما این وعده را می‌دهیم که در اصلاح قانون پیش بینی‌های لازم را اخذ کنیم و برای دائمی کردن قانون اقدامات مناسب را انجام دهیم.
شریعتمداری گفت:در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد‌های لازم برای قانونی کردن فعالیت‌های که انجام داده ایم، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه مسیر خواسته بازنشستگان را حل کنیم و بیمه و درمان این افراد خواسته آن‌ها است و صندوق بازنشستگی کشور در راستای حل مشکل بیمه بازنشستگان اقدام می‌کند.

شریعتمداری با اشاره به صندوق بازنشستگان کشوری گفت: برای ارتقای صندوق بازنشستگان تلاش می‌کنیم تا این جایگاه تقویت شود و شورای عالی کار  برای این موضوع تصمیم گیری می‌کند و با تایید سازمان تامین اجتماعی افراد این صندوق منصوب می‌شوند.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تلاش شده است تا شفافیت مورد توجه قرار گیرد و مسائل زیان بار برطرف شوند.


بیشتر بخوانید


وزیر کار گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۴ سال اجرا شد، اما نمایندگان کانون‌های بازنشستگی در این زمینه و اجرا شدن طرح همسان سازی حقوق زحمات زیادی کشیدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح همسان سازی تنها برای بازنشستگان کشوری نبود، افزود: همسان سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد، نیرو‌های مسلح، روستاییان اجرا شد.

شریعتمداری تصریح کرد: در جهت اصلاح قانون و رفع نواقص همسان سازی پیشنهادات لازم را از نمایندگان اخذ می‌کنیم و پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم قدم‌های مثبتی برداریم. همچنین پیشنهاداتی را برای قانونی کردن اقداماتی که در زمینه همسان سازی انجام داده ایم، می‌دهیم.

وزیر کار بیان کرد: یکی دیگر از نیاز‌های بازنسستگان بیمه تکمیلی و حوزه درمان است، این که هزینه درمان با تاخیر برای آن‌ها پرداخت می‌شود را حتما پیگیری خواهیم کرد و صندوق بازنشستگی پیگیر این موضوع است و برای سامان دهی بیمه‌های تکمیلی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: موضوع ارتقا جایگاه صندوق بازنشستگی کشوری به سازمان، مطالبه درستی است که این موضوع هم در دستور پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
صندوق بازنشستگان کل کشور چه لشکری چه کشوری چه بیمه شدگان تامین اجتماعی و غیره... باید یکی شود تا به عدل و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف برسید و ملت راضی شوند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار