دلال سابق ترامپ فاش کرد؛

مایکل کوهن: ترامپ برای عفو افراد از آن‌ها پول دریافت می‌کرد

وکیل و دلال سابق رئیس جمهور کنونی آمریکا فاش کرد که ترامپ برای عفو افراد از آن‌ها پول می‌گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مایکل کوهن، وکیل و دلال سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی فاش کرد ترامپ برای عفو و بخشش افراد، از آن‌ها پول دریافت می‌کرده است.

مایکل کوهن در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: ترامپ از افراد تنها با یک هدف و آنهم عفو آنها، پول و مزایای سیاسی دریافت می‌کرده است.

او سپس با اشاره به ترامپ گفت: این مرد، این حقیقت را که دفتری برای عفو وجود دارد، و اینکه افرادی وجود دارند که باید عفو شوند را غصب کرده است.

وکیل و کارچاق کن سابق ترامپ همچنین پیش بینی کرد افرادی که ترامپ آن‌ها را عفو کرده، ممکن است علیه وی شهادت دهند.

کوهن در مصاحبه با «اری ملبر» وکیل و مجری شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» گفت: این مسأله، مشکل خیلی بزرگی را برای دونالد ترامپ ایجاد می‌کند؛ بدین معنا که زمانی که شما عفو می‌شوید، دیگر نخواهید توانست به متتم پنج قانون اساسی استناد کنید؛ چرا که دیگر شما متهم نیستید. تمامی این افراد ممکن است در نهایت سبب سقوط وی (ترامپ) شوند؛ چرا که آن‌ها علیه او شهادت خواهند داد.

در بخشی از متمم پنجم قانون اساسی آمریکا آمده است: هیچ‌کس در هیچ مورد کیفری به ادای شهادت علیه خود مجبور یا از زندگی آزاد و دارایی خویش بدون طی مراحل قانونی لازم محروم نخواهد شد.

کوهن که خود در سال ۲۰۱۸ به ۹ فقره اتهام اعتراف کرد، گفت اگر رابطه اش را با رئیس جمهور قطع نمی‌کرد، احتمالا در لیست افرادی که از سوی رئیس جمهور عفو می‌شدند، قرار می‌گرفت.

گفتنی است به تازگی و در هفته‌های اخیر، دونالد ترامپ شماری از هواداران خود از جمله «راجر استون»، مشاور و یار قدیمی خود، «پل منفورت» رئیس کارزار سابق خود و «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را مورد عفو قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار