سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۰ دی ماه

بازار امروز متعادل در اکثر نماد‌ها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار امروز چهارشنبه (۱۰دی ماه) در آخرین روز کاری هفته متعادل و با افزایش نسبی تقاضا آغاز بکار کرد‌.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۰ دی ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۰ دی ماه

در گروه خودرویی‌ها خودرو در قیمت ۳۲۰ تومان دنبال می‌شود. خساپا در قیمت ۲۲۹ تومان داد و ستد می‌شود. خبهمن با خبر تجدید ارزیابی جذابش در قیمت ۳۴۴۰ تومان قرار دارد.

صف فروش بوعلی جمع شد.

برکت نزدیک به ۱۳۰ میلیون صف خرید دارد؛ گروه دارویی سبزپوش و مورد توجه هستند.

افت کمتر از هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۱هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، شپنا و شبریز بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، خبهمن و فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی امروز معاملاتی تجربه می‌کنند. فولاد٬ فملی٬ فباهنر٬ کویر٬ فنوال و کیمیا از جمله نماد‌های مثبت و متعادل گروه اند. فروس و زنگان پر عرضه معامله می‌شوند. فزرین فنورد نماد‌های مورد توجه گروه اند. فملی٬ ذوب٬ فاسمین٬ فخوز متعادل و با گرایشی منفی داد وستد می‌شوند.

در گروه خودرویی خودرو، خبهمن و خساپا معاملات متعادلی در محدوده مثبت دارند.

در گروه بانکی‌ها وپارس افت ۴ درصد دارد و در قیمت ۳۶۴ تومان داد و ستد می‌شود. ونوین در قیمت ۵۵۳ تومان دنبال می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت پنج هزار و ۸۶۹واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۵هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۷درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۲۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های کاما، شستا و شپنا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های بپیوند،چخزر و زملارد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۷۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۶۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف خرید برکت، چخزر و غگیلا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام شرکت گروه دارویی برکت حدود ۳۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش خودکفا، گشان و وآیند در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۶۰میلیارد تومان (۵۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۸۰میلیارد تومان (۷۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت صنایع چوبی خزر کاسپین (چخزر) به ۳۶.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «مواد و محصولات دارویی» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۴۲۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات چوبی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۲۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» با تقاضای فروش حدود ۳۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۹درصد از سه هزار و ۱۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۶۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۸۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

رایانه ای‌ها نیز امروز با نوسان قیمت همراه اند. تاپکیش٬ پرداخت٬ رافزا و #رکیش با افزایش تقاضا همراه اند. سپ و فن آوا پر عرضه‌های گروه اند. رانفور٬ آپ٬ رتاپ٬ مفاخر و مداران با گرایشی منفی متعادل اند.

شاهد افزایش نسبی تقاضا در کلیت بازار نسبت به دقایق ابتدایی معاملات هستیم.

در این دقایق با افزایش تقاضا شاهد سبز پوشی نماد‌های خودرو، خساپا و شپنا هستیم.

شاخص کل با افت بیش از ۴ هزار واحد در سطح ۱ میلیون و ۴۰۷ میلیون سهم قرار دارد، اما در مقابل اقبال نماد‌های کوچک شاخص هم وزن را در محدوده مثبت قرار داده است.

در ساعت ۱۱:۰۰ موج دوم عرضه‌ها آغاز شد و فشار فروش بیشتری در نمادهای بزرگ دیده می‌شود.

سیتا به زیر قیمت عرضه اولیه سقوط کرد.

حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی دو هزار و ۵۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، سمگا و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به کوثر، کاما و برکت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۸۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه کوثر با برتری حدود ۱۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۶۷۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
اگه این بازار متعادله پس ریزش چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آقای روحانی ودژپسندماروخسته نکنیدمابی خیال پولمون نمیشیم بایه روزمثبت وپنج روزمنفی
آخرین اخبار