۱۳۲ تُن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده است

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماه اول امسال در این استان کشف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: شرایط سیستان و بلوچستان بسیار خاص است و برای اینکه مردم این استان احساس امنیت داشته باشند نیروهای انتظامی هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که بالاترین هزینه ۲ هزار شهید امنیت در این استان است.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۸۰ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح در سیستان و بلوچستان انجام شده که در این عملیات‌ها ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید هزینه‌های حمل و قاچاق را افزایش دهیم گفت: شناسایی اموال قاچاقچیان، توقیف و ضبط وسایط نقلیه حمل موادمخدر از جمله اقدامات پلیس در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: بدین منظور از ابتدای سال تاکنون ۹۰ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و ۶۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده است.

سردار طاهری در زمینه مبارزه با معتادان متجاهر و خرده فروشان در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان نیز افزود: پاکسازی محلات مختلف در زاهدان، شهرهای شمالی استان، ایرانشهر و سراوان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه ۱۴۰ واحد منزل مسکونی که کار فروش مواد مخدر را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دادند شناسایی و پلمب شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ خرده فروش دستگیر و هشت هزار و ۸۴۱ معتاد متجاهر نیز در این استان جمع‌آوری و به اردوگاه تل سیاه منتقل شدند تا پس از از گذراندن دوران بازپروری مجدد به جامعه بازگردند.

وی به طرح‌های انجام شده در زمینه مسائل اجتماعی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: قرارگاهی به نام «قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش» در استان راه اندازی شده که در ۹ ماهه سالجاری ۱۵۲ اراذل و اوباش شاخص را شناسایی و دستگیر کردیم و بیش از ۵۰ مکان اختفای این افراد نیز شناسایی شد.

سردار طاهری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۳۷ نفر از کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بودند را احضار و به آنان تذکر لسانی داده شده.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار