ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در جنوب بوشهر آغاز شد

ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی با حضور رئیس این نهاد در شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم آغاز ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر که در جم برگزار شد، گفت: این واحد‌های مسکونی مددجویی در چهار شهرستان جم، عسلویه، کنگان و دیر با سهم ۵۰ درصدی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتنصادی انرژی پارس و کمیته امداد در مدت یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: مشارکت شرکت‌های پتروشیمی در حل مشکل مسکن مددجویان در استان بوشهر نشان می‌دهد این شرکت‌ها برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود فصل تازه‌ای از همکاری‌ها را با کمیته امداد آغاز کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد را در عرصه فقرزدایی تامین مسکن مقاوم و پایدار عنوان و از کمک خیران در این زمینه قدردانی کرد.

بختیاری همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان در سال کنونی، گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار شغل محقق شده‌است.


بیشتر بخوانید


او، یکی از رویکرد‌های اصلی این نهاد حمایتی را توانمندسازی مددجویان دانست و بیان کرد: هرچند حمایت از مددجویان خاص از جمله سالمندان و بیماران صعب‌العلاجی که امکان درمان ندارند، همچنان برعهده کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پیش بینی کرده‌است که با توجه به هزینه‌های سنگین بخش اشتغال این میزان باید افزایش یابد.

بختیاری، توانمندسازی مددجویان در زمینه مسکن را از دیگر رویکرد‌های کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده و در مجلس مطرح است که از محل تبصره ۱۴، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان ساخته شود.

او بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شده و انتظار داریم تا پایان سال این آمار به ۶ هزار شغل با ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برسد.

همچنین،  در مراسمی چهار واحد مسکونی ویژه ایتام شهر عسلویه که با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت پتروشیمی زاگرس و کمیته امداد ساخته شده‌است، به مددجویان تحویل داده شد.

برای ساخت این واحد‌های مسکونی ۹۰ مترمربعی درمجموع ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده‌است.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.