سامانه جامع ملی ثبت تخلفات شوراهای اسلامی شهر راه‌اندازی شد

رئیس شورای عالی استان‌ها از راه اندازی سامانه جامع ملی ثبت تخلفات و شکایات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست شورای اسلامی استان البرز گفت: راه‌اندازی سامانه جامع ملی ثبت تخلفات شوراهای اسلامی شهر بسیاری از گره‌ها و مشکلات شوراهای اسلامی را رفع می‌کند و با انعکاس مشکلات به نهادهای مختلف می‌توان گام های اساسی در رفع آن ها برداشت.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند مشکلات و شکایات را به شورای عالی استان ها انعکاس دهند، افزود: در نهایت چالش ها و مشکلات به نهادهای مختلف بالا دستی برای پیگیری های بیشتر  و رفع مشکل ارائه می‌شود.

احمدی گفت: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان از تجربیات اعضای شوراهای اسلامی ادوار گذشته نیز بهره‌مند شد.

او گفت: بسیاری از مشکلاتی که اکنون شوراهای اسلامی شهر و روستا دارند با انعقاد تفاهم و تبادل تفاهم نامه با سایر ارگان ها حل می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: در بسیاری مشکلاتی که پیش می آید مردم اعضای شوراهای اسلامی را مقصر می دانند چرا که این اعضای شوراها هستند که می بایست در صدد رفع مشکلات مردم باشند.

احمدی با اشاره به سفر چندی پیش  خود به شهرستان فردیس  استان البرز،گفت: مشکلاتی که این شهرستان داشت که  قرار شد طی نامه ای به شورای عالی استان منعکس شود که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

او افزود: دغدغه های شوراهای اسلامی می بایست وسیع تر باشد نه اینکه در خصوص حق الجلسه و مباحث خرد دیگر بحث شود.

رئیس شورای عالی استان ها  گفت: اکنون در حال پیگیرری بحث بودجه شوراها هستیم اما این مشکلات اساسی نیست.

او افزود: شورای عالی استان با توجه به ارتباطاتی که با مسئولان کشوری دارد بسیاری از کارها را می‌تواند انجام دهد و باید شوراهای اسلامی شهر و روستا از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تکالیف شورای عالی استان ها ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی و گره گشایی از مشکلات موجود است.

احمدی  با اشاره به طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری افزود: در صورتی که این طرح عملیاتی شود کل مشکلات شهری حل می شود.

او گفت:  اگر طرح جامع مدیریت شهری تصویب شود؛ پس از آن،  شهرداران می بایست پاسخگو باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: می توان از ظرفیت ها قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)  برای پیشبرد اهداف شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز بهره مند شد واکنون  این قرارگاه در شهر تهران بسیار فعال شده و پروژه هایی مانند تقاطع های غیر همسطح  و زیر ساختی را اجرا می کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.