افزایش جزئی در روند ابتلا به کرونا/ ۷۱ بیمار در بیمارستان‌های بوشهر بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بعد از یک شیب تند بیماری، با روند نزولی روبه‌رو بودیم، اما به تازگی شاهد افزایش جزئی هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و اکنون ۷۱ بیمار در این بخش‌ها بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد سه نفر  به طور قطع به کرونا مبتلا بوده‌اند.

کرونا

او عنوان کرد: امروز یک نفر  بر اثر ابتلا به کرونا فوت شد. این فرد مردی ۷۷ ساله و با سابقه بیماری فشارخون بود. به این ترتیب تعداد جانباختگان کرونا در استان بوشهر به  ۸۳۸ نفر رسید از این تعداد ۸۳۱ نفر به طور قطع بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و ۷ نفر مشکوک بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بستری بودن ۲۳ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه اشاره کرد که از این تعداد ۹ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۴۵۰ مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

 ۴۳۰ تست سریع کرونا در استان بوشهر انجام‌شد

در همین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: بعد از یک شیب تند بیماری، استان بوشهر با یک روند نزولی روبه‌رو بودیم و تا هفته اول دی‌ نیز وضعیت استان خوب بود، اما به تازگی دچار افزایش جزئی شده‌ایم.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان بابیان اینکه هرگونه سهل‌انگاری، تکرار شرایط سخت کرونایی را به دنبال دارد، افزود: در شرایط کنونی با به‌کارگیری راهبرد اجرای محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم میزان بروز و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در استان بوشهر کاهش‌یافته است.

او ادامه داد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر تاکنون ۴۳۰ تست سریع کرونا انجام و نتیجه ۵۴ تست مثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: راهنمایی‌های لازم در زمینه قرنطینه، به این بیماران صورت گرفته و افراد نیازمند به بستری، در بیمارستان‌ها، تحت مراقبت قرار گرفتند.

خواجه‌ئیان افزود: انتظار داریم با تداوم طرح و آشنایی بیشتر مردم با اهداف و نحوه اجرای آن روزبه‌روز بر دامنه بیماریابی افزوده شود.

به گفته  او، شناسایی زودهنگام بیماران و جداسازی آن‌ها از اطرافیان، تنها راهکار اصلی کنترل بیماری کروناست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: طرح شهید سلیمانی باهدف کاهش شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور و سازمان بسیج از آذر در کشور آغازشده است و تا پایان اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.