در زمان بارش مراقب لغزندگی معابر و جاده ها باشید

پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان با توجه به لغزنده بودن معابر در هنگام بارش باران بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید و از رانندگان خواست نکات ذیل را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  در هشدار‌های ایمنی پلیس راهور سیستان و بلوچستان  آمده، در فصل بارش نزولات آسمانی که باعث لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود چرخ‌های اتومبیل شما تماس کمتری با سطح جاده داشته که اگر هم چنان باران شدیدتر شود و یا شما بر سرعت خود بیافزاید گویی چرخ‌های اتومبیل شما بر روی آب حرکت می‌کند درست مانند اسکی روی آب در چنین حالتی کنترل خودرو بسیار مشکل است.

در این حالت، از حرکت با لاستیک‌های فرسوده و صاف خودداری کرده و با سرعت آهسته حرکت کنید.

بارندگی باعث کاهش دید می‌شود و آهسته راندن به شما امکان ایستادن در همان جا که می‌بینید می‌دهد.

از درست کار کردن برف پاکن‌ها و سیستم تهویه خودروی خود مطمئن شوید در هر حال سعی کنید از وسیله نقلیه جلویی خود کاملا فاصله بگیرید، زیرا هنگام ترمز کردن از بر خورد احتمالی جلوگیری می‌شود.

هنگام لغزندگی سطح راه ناشی از باران، برف، یخبندان، مایعات لزج و مانند آن هرگز به سیستم وسیله نقلیه خود اطمینان نکنید.

شاید این سوال پیش بیاید که هنگام سر خوردن، چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ بهترین کار، این است که اعتمادبه نفس داشته و به خود مسلط باشید، از ترمز کردن بپرهیزید زیرا ضربه زدن به ترمز در روی سطح لغزنده چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر می‌شود، باید در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو سر می‌خورد (فرمان را به همان طرف بچرخانید) و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد، در جهت دلخواه خود حرکت کنید، خیلی آهسته روی ترمز فشار دهید تا از سرعت خودرو کاسته شود یا آرام روی گاز فشار دهید تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار