وزیر راه و شهرسازی:

مجوز تامین مالی راه آهن و آزادراه بوشهر-شیراز از بازار سرمایه گرفته شد

اسلامی گفت: طبق مصوبه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از بازار سرمایه برای تامین اعتبار طرح‌های راه آهن بوشهر-شیراز و آزادراه بوشهر-شیراز استفاده خواهد شد.

مجوز تامین مالی راه آهن و آزادراه بوشهر-شیراز از بازار سرمایه گرفته شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از طرح‌های راهسازی در جنوب استان بوشهر در جمع خبرنگاران در کنگان با بیان اینکه استان بوشهر و شهرستان‌های کنگان و عسلویه قطب اقتصادی انرژی کشور است و راه های شریانی آن باید در اولویت‌ قرار بگیرد، گفت:  با پیگیری های صورت گرفته در دو سال گذشته، کریدور بزرگراهی ما به بهره‌برداری خواهد رسید و بیشتر طرح‌هایی که امروز بازدید کردیم تا پایان سال افتتاح می شود.

او با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگری که وجود دارد توسعه بنادر استان است و ساخت اسکله بندر کنگان مطالبه مردمی بود که در مصوبات سفر رئیس جمهور هم مورد تایید قرار گرفت،  ادامه داد: این طرح را سازمان بنادر طراحی و شروع کرده و امیدواریم با  اهتمام ویژه  طبق زمان بندی ها انجام گیرد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با تکمیل  این طرح مردم بتوانند از بندری خوب و با کیفیت که ظرفیت پهلودهی شناور  ۲۵۰۰ تنی را دارد، بهره‌مند شوند. این طرح در اقتصاد معیشتی مردم و اشتغالشان نقش به سزایی خواهد داشت.

اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تأمین اعتبار برای راه آهن شیراز - بوشهر که تا عسلویه هم ادامه خواهد داشت، بود، افزود: توانستیم مجوز تامین مالی این طرح را از بازار سرمایه از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کنیم. این را هم در دستور کار قرار خواهیم داد و با شتاب بیشتری این پروژه را دنبال می‌کنیم.

او بیان کرد: همچنین آزادراه شیراز -بوشهر جزو پروژه‌هایی است که ما مجوز آن را گرفتیم و منابع مالی آن از بازار سرمایه تامین می شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.